Intresserad av S-MAX. Vad skiljer årsmodeller mm?
-
Bennybåge
- Nybörjare
- Namn: Benny Olsson
- Kör: Passat CC
Intressant du la in den annonsen.... för när jag tittar på den så ser intredningen lite
blå aktig ut. Vad fanns det för typ av färger på inredningen på den "gamle" modellen?
Helst vill jag ha en Titanium S
.. men dom är sällsynta o dyra såklart...
Hade denna varit Diesel hade jag nog köpt den direkt... synd också att det är lilla
stereon och lilla färddatorn...
Lite därför också som jag vill veta vad de olika motoralternativen dricker... för att se hur mycket dyrare det blir om man väljer en 2,5T tex istället
för en diesel...
http://www.blocket.se/jamtland/Ford_S_M ... a=23_5&w=3
Denna inredningen är också lite åt det blåa hållet, dock inte lika mycket. Men jag antar att den räknas som grå hos Ford. Men det fanns
inte mörkare tyg klädsel än så på dessa årsmodeller eller?
EDIT: Förresten... varför finns det både 130hk och 140hk dieslar på samma årsmodeller?
blå aktig ut. Vad fanns det för typ av färger på inredningen på den "gamle" modellen?
Helst vill jag ha en Titanium S
Hade denna varit Diesel hade jag nog köpt den direkt... synd också att det är lilla
stereon och lilla färddatorn...
Lite därför också som jag vill veta vad de olika motoralternativen dricker... för att se hur mycket dyrare det blir om man väljer en 2,5T tex istället
för en diesel...
http://www.blocket.se/jamtland/Ford_S_M ... a=23_5&w=3
Denna inredningen är också lite åt det blåa hållet, dock inte lika mycket. Men jag antar att den räknas som grå hos Ford. Men det fanns
inte mörkare tyg klädsel än så på dessa årsmodeller eller?
EDIT: Förresten... varför finns det både 130hk och 140hk dieslar på samma årsmodeller?
-
Bennybåge
- Nybörjare
Hmm... nu läste jag i något begagnat test jag hittade på nätet, att 130hk diesel är
det när det är automat låda, och 140hk när det är manuell.... är det verkligen sant?
Låter heltdumt. Dels konstigt att ha så lika motorer i utbudet, och att då välja den
lilla på automaten som egentligen skulle behövt starkare låter ännu konstigare. Någon
som vet hur det ligger till?
det när det är automat låda, och 140hk när det är manuell.... är det verkligen sant?
Låter heltdumt. Dels konstigt att ha så lika motorer i utbudet, och att då välja den
lilla på automaten som egentligen skulle behövt starkare låter ännu konstigare. Någon
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Min s-max 2.0 tdci 163hk snittar 0.79Bennybåge skrev:Nu hittade jag en annons med 140hk och automat, så då stämmer inte det ViBilägare hade skrivit i det testet...
Ingen som kan ge lite bränsletörst info?
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
Garaget: garaget.org/randal
-
klp
- Erfaren
- Namn: Patrik Käll
- Kör: S-Max -10 och Mondeo -02
De första dieslarna var på detta vis, 06-07.Hmm... nu läste jag i något begagnat test jag hittade på nätet, att 130hk diesel är
Automatlådan klarade inte av vridmomentet från den starkare motorn.
Från och med 08 (tror jag) så kom den kraftigare lådan som gjorde att 130 hästarn fasades ut.
-
klp
- Erfaren
- Namn: Patrik Käll
- Kör: S-Max -10 och Mondeo -02
Tillräckligt mycket för att det ska vara tråkiga pengar... :-(
Jag har "löst" problemet genom att klippa till en bit svart "antiglidmatta" (sån som man har under mattor/stolsdynor) i rätt storlek och lagt dit.
Den ligger kvar rätt så bra, utan att vara limmad och det ser otroligt mycket bättre ut än den slitna silverplasten.
Vår är inte ens 2 år och plasten ser för jävlig ut, så även om du byter den så blir den sliten igen rätt snart.
Ska se om jag inte kan fixa en bild under dagen...
Jag har "löst" problemet genom att klippa till en bit svart "antiglidmatta" (sån som man har under mattor/stolsdynor) i rätt storlek och lagt dit.
Den ligger kvar rätt så bra, utan att vara limmad och det ser otroligt mycket bättre ut än den slitna silverplasten.
Vår är inte ens 2 år och plasten ser för jävlig ut, så även om du byter den så blir den sliten igen rätt snart.
Ska se om jag inte kan fixa en bild under dagen...
-
Bennybåge
- Nybörjare
Ok.Åkerblom skrev:Tja
Har nyligen köpt en S-max -07 140hk diesel och är tok nöjd men jag stör mig lite på att mittkonsolen runt hanbromsen mm verkar väldigt känslig för repor mm då den i våran bil ser ganska risig ut..
någon som vet vad en ny sån kostar på ford?
Vad ligger den på i förbrukning ungefär? (automat eller manuell?)
Ja, det med att mittkonsollen är känslig har jag märkt, då vi varit och
tittat på ett par, och de var väldigt repiga där.
-
Åkerblom
- Nybörjare
- Namn: Ola Åkerblom
- Kör: Sierra
vi har 6vxl manuell, har inte hunnit använda den så mycket än för att få en uppfattning om förbrukningen men vid nästa fulltankning ska jag nollställa färddatorn för nu står den på 0,78l/mil men då har den ju stått vid bilhandlare och blivit provkörd av div spekulanter mm så jag tror den kommer sjunka när man använder den i mer normal körning.Bennybåge skrev:Ok.
Vad ligger den på i förbrukning ungefär? (automat eller manuell?)
Ja, det med att mittkonsollen är känslig har jag märkt, då vi varit och
tittat på ett par, och de var väldigt repiga där.
riktigt skönt är att man inte behöver växla ner vid omkörningar
- Mr.S-max
- Erfaren
- Namn: Robert Andersson
- Kör: Volvo 850
- Kontakt:
Lite nytto info om min bil för den som kan dra nytta av det 
Jag har en s-max titaniumX 2.5t 6 växlad manuell låda med MS design paketet som dom sedan kallade titanium S hos Ford och jag har en blandad körning på 1,1L/mil på vinten med bsr steg1 på 258hk och förr när jag buskörde mycket med ofta höga hastigheter så har jag som max hamnat på 1,2L/mil vid blandad körning.Man kan köra den snällt under litern på sommaren vid blandad körning om man kör ekonomiskt.
Jag har en s-max titaniumX 2.5t 6 växlad manuell låda med MS design paketet som dom sedan kallade titanium S hos Ford och jag har en blandad körning på 1,1L/mil på vinten med bsr steg1 på 258hk och förr när jag buskörde mycket med ofta höga hastigheter så har jag som max hamnat på 1,2L/mil vid blandad körning.Man kan köra den snällt under litern på sommaren vid blandad körning om man kör ekonomiskt.