Glaset i backspegeln
-
bosti
- Erfaren
- Namn: Janne Johansson
- Kör: Focus
Glaset i backspegeln
Hej&hopp
Hur f-n får man loss glaset i backspegeln på en Focus -03?
Har vridit och försökt kika in men går inte.Min tanke är att den sitter påpressad på en knopp typ så det bara är att rycka rakt ut,men gör det inte det så kostar det en ny backspegel och det vill jag inte.Det är el-speglar i samma fina blå färg som bilen & problemet är att glaset fladdrar/vibrerar när man kör vilket är mycket frustrerande.
Tips?
Hur f-n får man loss glaset i backspegeln på en Focus -03?
Har vridit och försökt kika in men går inte.Min tanke är att den sitter påpressad på en knopp typ så det bara är att rycka rakt ut,men gör det inte det så kostar det en ny backspegel och det vill jag inte.Det är el-speglar i samma fina blå färg som bilen & problemet är att glaset fladdrar/vibrerar när man kör vilket är mycket frustrerande.
Tips?
-
mEnkvist
- Erfaren
- Namn: Mattias Enkvist
- Kör: S-MAX -13
Det ska inte vara omöjligt att lossa, jag har lyckats...
Vill minnas att det inte sitter på en knopp. Tror att det är så att man måste försöka skjuta glaset i sida först innan du kan dra ut. Tror det är utåt (dvs ut från bilen) som gäller, sitter med ett snäppfäste vill jag minnas.
Värt att testa i alla fall.
Vill minnas att det inte sitter på en knopp. Tror att det är så att man måste försöka skjuta glaset i sida först innan du kan dra ut. Tror det är utåt (dvs ut från bilen) som gäller, sitter med ett snäppfäste vill jag minnas.
Värt att testa i alla fall.
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Precis så sitter dessa glas med snäppfästen och frågan är om det är själva fästplattan som släppt i denna backspegel.
Annars lossas dessa speglar enligt denna tubfrekvens:https://www.youtube.com/watch?v=rRdtR2KAY2I
Annars lossas dessa speglar enligt denna tubfrekvens:https://www.youtube.com/watch?v=rRdtR2KAY2I