Ford Focus RS mk3 2016
-
RS16
- Veteran
- Namn: Per Brugge
- Kör: Ford Focus RS 2016
Ingen som har mer tankar kring kostnadsbilden för service av RS:en? I den här förnämliga tråden om Mk2:an så framgår det ju att priset per service ligger någonstans mellan 3.500 kr och 5.500 kr (beroende på typ av service - bas vs. komfort - samt verkstad/ÅF). Finns ju knappast någon anledning att tro att Mk3:an skulle vara billigare 7 år senare.Focus RS skrev:Vad jag vet/hört så har det aldrig varit något stort problem/kostnader. Kan skilja en del från ÅF till ÅF, men det brukar vara ganska så ok priser. Kan vara värt att jämföra eventuella kampanjer som Ford- respektive Volvokortet ger för stunden...
Kollar man in ETIS så är det ju inga större grejer som görs på servicen. Möjligtvis att de inplanerade tändstiftsbytena kan kosta lite extra...
Jag själv hade inte kört på avtal, utan istället betalt den dagen då kostnaden uppstår. My two cents...
Annars har England klart rimligt prissatta serviceavtal. Här framgår det att de tar GBP 340 för ett 2-årsavtal (2 servicar) och GBP 570 för ett 3-årsavtal (3 servicar). Då är man alltså nere på under 3.000 kr per service. Men tyvärr verkar inte Ford Sverige erbjuda något liknande, så man är hänvisad till de enskilda återförsäljarnas respektive erbjudanden.
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Ford Focus RS mk3 2016
Följ Ford Club Swedens direktrapportering från svenska presskörningen av Focus RS på vår facebooksida...
=> https://www.facebook.com/Ford-Club-Swed ... 204706509/
=> https://www.facebook.com/Ford-Club-Swed ... 204706509/
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
:-DFocus RS skrev:Har du någon särskild fråga/fundering kring nya Focus RS så passa på och ställ den här eller på facebook så skall jag försöka ställa frågan vidare till utvecklingsteamet på plats...
Fråga varför de inte klassar den med drag så jag kan köpa en?
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

]