Ford Focus RS mk3 2016

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
rubank
Veteran
Namn: Anders S
Kör: Focus RS

Inlägg av rubank »

Har ni sett det här? fler som har bekymmer med sina bilar, verkar vara lite diffust om vilka som är drabbade: http://www.focusrsoc.com/forums/topic/2 ... nfo/page-1

Bra att ford tar in mail och försöker göra något åt det!

ST3-250
Nybörjare
Namn: Anders S
Kör: Focus ST3 250

Inlägg av ST3-250 »

rubank skrev:Har ni sett det här? fler som har bekymmer med sina bilar, verkar vara lite diffust om vilka som är drabbade: http://www.focusrsoc.com/forums/topic/2 ... nfo/page-1

Bra att ford tar in mail och försöker göra något åt det!
Låter lite som torque steer? Har man en ST är det inget nytt under solen (tro mig jag vet :) ) men att det verkar drabba RS:en är lite udda? Eller är det bara övernervösa folk, ibland förstoras grejer upp på forum och man fokuserar enbart på det negativa. Får se om Ford säger nåt om detta.

Honkan
Nybörjare
Namn: Henrik Nyström
Kör: Audi A5 3.0 TDI

Inlägg av Honkan »

Hej är riktigt sugen på att beställa en RS , är ni nöjda ? Någon som har bild på en vit ? Idag har jag en Audi A5 3.0 Tdi

Skickat från min iPhone med Tapatalk

RS16
Veteran
Namn: Per Brugge
Kör: Ford Focus RS 2016

Inlägg av RS16 »

Jag är nöjd med min. Vad gäller provkörningsrapporter och tester i tidningar finns ju precis hur mycket som helst att förkovra sig i på nätet - du kan säkert hitta 100 st provkörningar/tester med lite googlande. Bl.a. utsedd till årets bil av Top Gear.

wolfbane196
Veteran
Namn: Jerker
Kör: Superbil

Inlägg av wolfbane196 »

Honkan skrev:Hej är riktigt sugen på att beställa en RS , är ni nöjda ? Någon som har bild på en vit ? Idag har jag en Audi A5 3.0 Tdi

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bara slå till ,mer bil för pengarna hittar du inte idag :)

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

F1zbo skrev:Intressant.
Nu har jag en tid om en vecka för att få en framvagninställning gjord.
De behövde tydligen ha bilen hela dagen för ett 1-timmesjobb pga att det tydligen är krångligt med garantiärenden.
Mycket märkligt.

Oavsett ska det bli intressant att få uppleva bilen med korrekta hjulvinklar.

Mvh
Det är krångligt med garantiärenden.. datorer strular OFTA, Etis ligger nere ännu oftare, svårt att få kontakt med tekniskt hjälpcenter m.m.. Bättre att ta den en hel dag än att säga att det tar en timme och sen ringa 4 gånger och säga att det krånglar. Lika bra så kanske?

F1zbo
Nybörjare
Namn: Christian
Kör: Focus RS MK3

Inlägg av F1zbo »

Bruno skrev:Det är krångligt med garantiärenden.. datorer strular OFTA, Etis ligger nere ännu oftare, svårt att få kontakt med tekniskt hjälpcenter m.m.. Bättre att ta den en hel dag än att säga att det tar en timme och sen ringa 4 gånger och säga att det krånglar. Lika bra så kanske?
Åfasen, det låter ju inte roligt att jobba i verkstad isf. Måste var mycket frustrerande.
Nu är iaf min bil på verkstad för bla koll av hjuvinklar och lite annat smått.

Återkommer med intryck efter jag fått tillbaka bilen.

Mvh

F1zbo
Nybörjare
Namn: Christian
Kör: Focus RS MK3

Inlägg av F1zbo »

Har nu hämtat ut bilen med korrigerad hjulinställning. Stod lite fel på både höger fram och höger bak enligt Ford.
Hade bla lite toe-in höger fram och lite toe-out vänster fram. Osäker på vad som var fel höger bak.

Nu ska allt iaf vara enligt specifikationer men tyvärr har jag inte kunnat köra så mycket med bilen efter jag hänmtat ut den men jag tycker iaf att den spårar betydligt mindre nu.

Mvh

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Ja, vissa dagar är det jättekul..........

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Skall du sälja Wolfbane?

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Nu har det varit tyst här i 1 månad, har det buggat ur eller är alla upptagna med att fräsa runt i sina RS?

Robert
Erfaren
Namn: Robert W

Inlägg av Robert »

RST S1 skrev:3,25% i rabatt :D

fick hem min grön skyltade rs från ceramic pro (2lag 9h och 2lag 9h light) vilken skillnad det är som nån har lackat ett par lager klarlack vilket djup det blev.

bilden ger ingen rättvis bild.

Tjena! Nu har det gått en tid sen du hade din bil inne på ceramic pro behandling, är du fortfarande nöjd?

Jag lämnade in min idag, är spänd på att få se resultatet. Då jag är väldig pedantisk av mig hoppas jag verkligen de gjort ett bra grundarbete så jag blir nöjd!

RS16
Veteran

Inlägg av RS16 »

Jag lät min ÅF (Upplands Motor) lägga på lackskydd innan leverans - det blir lättare (och billigare) så när man inte måste lägga krut på at få bilen helt ren innan man kan lägga på lackskyddet. De kör, liksom många andra bil-ÅF, med Lahegas Toughguard. Det är ett 2-komponents lackskydd som brukar få bra recensioner.

Bilen blev (så klart) blank och fin men det brukar de bli med alla slags lackskydd. Den riktiga prövningen är hur länge det håller och det är svårt att sia om nu.

Min lärdom är att man brukar få vad man betalar för. Nuförtiden finns det ju allt som oftast löjligt billiga "helrekondar" (med eller tan lackskydd) att få ta på via typ Letsdeal och Groupon. De ska vara nedsatta med uppåt 75%. Men man blir sällan helnöjd, när de säljer sig så billigt så verkar de ta alla genvägar som går. Jag lever dock inte som jag lär, brukar fortfarande köpa på mig dessa "deals" för att om och om igen konstatera att jag gått på samma mina igen......

RS16
Veteran

Inlägg av RS16 »

Robert
Erfaren
Namn: Robert W

Inlägg av Robert »

RS16 skrev:Jag lät min ÅF (Upplands Motor) lägga på lackskydd innan leverans - det blir lättare (och billigare) så när man inte måste lägga krut på at få bilen helt ren innan man kan lägga på lackskyddet. De kör, liksom många andra bil-ÅF, med Lahegas Toughguard. Det är ett 2-komponents lackskydd som brukar få bra recensioner.

Bilen blev (så klart) blank och fin men det brukar de bli med alla slags lackskydd. Den riktiga prövningen är hur länge det håller och det är svårt att sia om nu.

Min lärdom är att man brukar få vad man betalar för. Nuförtiden finns det ju allt som oftast löjligt billiga "helrekondar" (med eller tan lackskydd) att få ta på via typ Letsdeal och Groupon. De ska vara nedsatta med uppåt 75%. Men man blir sällan helnöjd, när de säljer sig så billigt så verkar de ta alla genvägar som går. Jag lever dock inte som jag lär, brukar fortfarande köpa på mig dessa "deals" för att om och om igen konstatera att jag gått på samma mina igen......
Så är det ju. Jag har själv kört Ditec förut men det tycker jag inte är värt pengarna. Bilen blir blank och fin men det blir den ju ifall man lägger en dag på att vaxa den själv med. Det jag fastnade för hos Ceramic pro är att det även verkar ge en visst skydd för lacken mot t.ex små tvättrepor och liknande. Jag får återkomma när jag fått tillbaka bilen och säga vad jag tycker. Betalar nu ca 8500kr för lackförseglingen och då lägger det ett extra lager på vissa utsatta platser som i fronten och där det kan tänkas spruta grus från däcken.

Skriv svar