Ford Focus RS mk3 2016
-
olob
- Nybörjare
- Namn: Olob Iksnagol
- Kör: Ford Focus RS
Thank you, I know Google Translate does a poor job, but I thought I would try.Järnkaminen skrev:Hi!
I think it would be better if you write in english instead.
My question is related to the front under tray on the Focus RS mk3. We're having a problem with the under tray. The under tray has 2 NACA ducts and a scoop, they work well to cool the engine bay, but they also ram/pack in snow. On my RS the under tray got so heavy with snow that it popped some of the fasteners and was dragging on the ground. I'm not the only one having this problem. We were wondering if anyone in northern Europe might be having similar problems.
Thanks for your patience in dealing with an English speaking Canadian!
-
robnyg84
-
Robert
- Erfaren
- Namn: Robert W
- Kör: Focus RS
Haft min inne man kan inte påstå att jag märker någon direkt skillnad.robnyg84 skrev:Någon som ska ta in sin bil (Focus RS mk3) för omprogrammering av PCM? Märkt någon skillnad efter omprogrammering/uppdatering av PCM ?
Om jag har förstått det rätt så ska sportläget bete sig lite annorlunda vad gäller avgasljud?
-
robnyg84
-
Robert
- Erfaren
När du säger det har det faktiskt varit fler poppar än normalt,trevligtrobnyg84 skrev:Kul att notera: Det verkar som att avgassmällarna uppträder runt 3000 varv istället för efter 4000 och dessutom smällare det oftare än vad det gjorde tidigare. I normalläget får man också avgassmällar fast runt 5000 varv (utan sportläget alltså).
- nikkelilltroll
- Veteran
- Namn: Niklas Eriksson
- Kör: Fiesta mk7
- Medlemsnummer: 84
- Kontakt:
Nu när några av er haft era RSar ett tag så undrar jag några saker.
1: hur är det med barnsjukdomar?
2: vad har ni för försäkringsbolag och vad tar dom?
3: någon som gjort någon uppgradering och i så fall vad?
4: ni som har finansiering på bilen vilket bolag har ni genom och vad har ni fått för ränta?
5: några uppdateringar mellan 2016 och 2017 års modell?
Har inte blivit någon RS för mig än men hoppas kunna få till det under året så kollar upp allt runtomkring för närvarande;P
//Niklas
4: ni som har finansiering på bilen vilket bolag har ni genom och vad har ni fått för ränta?
Har inte blivit någon RS för mig än men hoppas kunna få till det under året så kollar upp allt runtomkring för närvarande;P
//Niklas
De omöjliga tar bara längre tid!
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Ett tips om du löst medlemskap i klubbennikkelilltroll skrev: 4: ni som har finansiering på bilen vilket bolag har ni genom och vad har ni fått för ränta?
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=84766
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
Robert
- Erfaren
1. Jag har haft problem med följande;nikkelilltroll skrev:Nu när några av er haft era RSar ett tag så undrar jag några saker.
//Niklas
- Ventilen i avgasröret fryser fast vid kallgrader vilket resulterar i att man får felvarning och inte kan välja "Drive Mode". Startar man om bilen efter en stund när ventilen smält loss löser det problemet.
- De smarta lyktorna fram fick fnatt ibland vilket också resulterade i en felvarning. Ett besök hos verkstaden och byta av något trasigt relä löste problemet.
- Halvljusen står alldeles för högt i en av "profilerna" för de smarta ljusen. Det skall finnas 7 olika lägen ljusen kan vara i beroende på omgivning osv. När jag kör snabbare än 100km/h ställer de om sig så i stort sätt all trafik jag möter tycker jag bländar dem.
- Fukt i baklyktorna, byttes på verkstad
2. Jag kör på Fords försäkring, kostar ca 3500 kr/år
3. Inte än. Hade Mountune gett garanti i Sverige så som de gör i England hade jag köpt deras kit.
4. Ford finans, ränta på 1,9%
5. Oklart
- nikkelilltroll
- Veteran
- Medlemsnummer: 84
- Kontakt:
- nikkelilltroll
- Veteran