K: Flugelspindlar

Annonsen börjas med ett "K:" eller "S:".
Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

K: Flugelspindlar

Inlägg av Jimmy86 »

Söker med ljus och lykta efter Sierra MK1 cosworthspindlar fram.
Nån som ligger på en uppsättning?
Betalar bra!

// Jimmy

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD-89, Fiesta ST-17
Medlemsnummer: 67

Inlägg av Johansson »

Här finns om du nu inte hittar i Sverige.

http://www.rscosworthbreakers.co.uk/home.html
FORD CLUB SWEDEN

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

Redan hört med dom. Dom har inga. Kollat i Frankrike, England, Italien, Tyskland, Finland, Danmark och Norge :)

Användarvisningsbild
Martin
Legend
Namn: Martin Malmsten
Kör: Cosworth
Medlemsnummer: 54
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Dyra som tusan om man väl hittar några med ...

Cosworth 4x4
Legend
Namn: Micke L.
Kör: Ford Sierra "Cosworth" Delivery Grp.A

Inlägg av Cosworth 4x4 »

Liten fråga om man får blanda sig i.

Har du skadade såna nu som behöver bytas eller ska du byta till sådana ?

Om du redan har sådana så är det lugnt för då har du nog rätt prylar men ska du byta till såna så försök få tag på rätt bärarmar också om du inte ska göra några egna.
( kan i.o.f.s. vara ännu svårare att få tag på än spindlarna ! )
oe. har "Uni-ball" i stället för gummibussning i innerkant samt lite annan vinkel på den yttre leden.
Bärarmarna till en vanlig "sur" gammal Sierra funkar om bilen är lite sänkt eller har kortare fjäderben och man inte har tänkt sig att "hoppa" med bilen.
I.o.m.a. infästningen för bärarmen och styrleden sitter 1' lägre i förhållande till navcentrum på en Flügel spindel kan kulan brytas ur bärarmen när det fjädrar ut fullt om man har otur.

// Micke

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

Cosworth 4x4 skrev:Liten fråga om man får blanda sig i.

Har du skadade såna nu som behöver bytas eller ska du byta till sådana ?

Om du redan har sådana så är det lugnt för då har du nog rätt prylar men ska du byta till såna så försök få tag på rätt bärarmar också om du inte ska göra några egna.
( kan i.o.f.s. vara ännu svårare att få tag på än spindlarna ! )
oe. har "Uni-ball" i stället för gummibussning i innerkant samt lite annan vinkel på den yttre leden.
Bärarmarna till en vanlig "sur" gammal Sierra funkar om bilen är lite sänkt eller har kortare fjäderben och man inte har tänkt sig att "hoppa" med bilen.
I.o.m.a. infästningen för bärarmen och styrleden sitter 1' lägre i förhållande till navcentrum på en Flügel spindel kan kulan brytas ur bärarmen när det fjädrar ut fullt om man har otur.

// Micke
Klart du får blanda dig i :)

Vill ha flugelspindlar för den bättre geometrin i framvagnen. Högre rollcentrum osv. Bärarmar är inga problem, bara att köpa nya. Kommer bli Burtons justerbara. Men som sagt, att få tag i spindlarna är ju ett problem.

Har fått träff i Norge men han velar om han ska sälja eller inte, dvs han vet vad han ligger på :(

Kan bygga om mina befintliga och göra som Fredin har gjort här på forumet med distanser och grejer men då jag brukar bilen på gatan vill jag inte ha sånt i min hjulupphängning om det går av.

Har kastat ut lite trådar i olika länder och hoppas jag får napp nånstans. Är ju länge till första banåkat nästa år så hoppas det löser sig.

Cosworth 4x4
Legend

Inlägg av Cosworth 4x4 »

Jimmy86 skrev:Klart du får blanda dig i :)

Vill ha flugelspindlar för den bättre geometrin i framvagnen. Högre rollcentrum osv. Bärarmar är inga problem, bara att köpa nya. Kommer bli Burtons justerbara. Men som sagt, att få tag i spindlarna är ju ett problem.

Har fått träff i Norge men han velar om han ska sälja eller inte, dvs han vet vad han ligger på :(

Kan bygga om mina befintliga och göra som Fredin har gjort här på forumet med distanser och grejer men då jag brukar bilen på gatan vill jag inte ha sånt i min hjulupphängning om det går av.

Har kastat ut lite trådar i olika länder och hoppas jag får napp nånstans. Är ju länge till första banåkat nästa år så hoppas det löser sig.
OK, då är jag med.
Fick tag på mina i Norge också.
Har du en Cossie nu ? Tänkte på bromsarna.
Var inne och kollade bärarmarna på Burton nu och dom hade nya :) , dom har inte haft dom speciella till "Flügeln" tidigare då jag letat.

// Micke

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

Nej har ingen cossie, vanlig tvådörrars Is. Vet att det skiljer lite på fästöronen för bromsarna men då jag redan har tryckt dit brembo fyrkolvare med Focus Rs skivor med en egenbyggd adapter så kommer jag väl bara få göra en ny adapter. Det är det lilla problemet i sammanhanget :)

Du ska inte sälja dina spindlar till mig då? :)

Cosworth 4x4
Legend

Inlägg av Cosworth 4x4 »

Jimmy86 skrev:Nej har ingen cossie, vanlig tvådörrars Is. Vet att det skiljer lite på fästöronen för bromsarna men då jag redan har tryckt dit brembo fyrkolvare med Focus Rs skivor med en egenbyggd adapter så kommer jag väl bara få göra en ny adapter. Det är det lilla problemet i sammanhanget :)

Du ska inte sälja dina spindlar till mig då? :)
Nej, inte till salu ! :D:D ( vet hur svåra dom är att få tag på ! )
Har också Focus RS skivor och Brembo ok från BMW.
Finns ( fanns ?? ) kompletta adapter satser med bultar och distanser för ca. 650:- inkl. frakt på Ebay, bara att montera !

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

Cosworth 4x4 skrev:Nej, inte till salu ! :D:D ( vet hur svåra dom är att få tag på ! )
Har också Focus RS skivor och Brembo ok från BMW.
Finns ( fanns ?? ) kompletta adapter satser med bultar och distanser för ca. 650:- inkl. frakt på Ebay, bara att montera !
Typiskt :( Men förväntade mig inte att du ville bli av med dom :)

Den färdiga satsen lät intressant, får ta å kolla upp det. Du har ingen länk till adaptrarna?

TEAM WIBERG
Nybörjare
Namn: Thomas Wiberg
Kör: rs cosworth rally+gatbil, Focus RS 500
Ford Prefect 1950

Inlägg av TEAM WIBERG »

Cosworth 4x4
Legend

Inlägg av Cosworth 4x4 »

Jimmy86 skrev:Typiskt :( Men förväntade mig inte att du ville bli av med dom :)

Den färdiga satsen lät intressant, får ta å kolla upp det. Du har ingen länk till adaptrarna?
Hittade tyvärr ingen länk nu på Ebay. :-(

Jimmy86
Veteran

Inlägg av Jimmy86 »

TEAM WIBERG skrev:Kolla på http://www.rsclassics.co.uk
Varit i kontakt med dom också, var nit även där. Men han lovade att höra av sig när/om dom fick in en uppsättning.

Skriv svar