Tokkugawa skrev:Riktigt snyggt med utsvartade detaljer!
Mina moddar inkluderar rally skydd samt ett insugningskitt.
Har börjat snegla på nya fälgar för våren, gärna lättvikt då.
och eftersom den stackars fiestan kör bultmönster 4x108 (som typ inget annat har) så är det tyvärr inte jättestort utbud.
Finns det någon som har bra koll här inne på vad för ET man kan få dit på 16” respektive 17” fälgar
Verkar vara udda, då det inte verkar vara så lätt att hitta några andra fälgar som stämmer. Ford själva hade inget bra svar så jag undrar om det är någon annan här inne som testat annan dimension på St200 2017
Ford bruka ha ET52.5. Själv har jag nu 7x17" et40 under min ST150. Om du inte har din bil sänkt för mycket (ledsen stance-gänget men mer än 40mm är för mycket ��) passar det fint i hjulhuset utan att dina däck skrapar.
Har RC24 6.5x16" fälgar som vinterfälgar med 195/50 däck på. tyvärr så hittar jag inge ET på dom på fakturan. Dessa funkar, men det tar i eftersom jag har stänklappar på min bil. Om de inte skulle varit där så går de fritt. Kan kolla senare vad det faktiskt är för ET på dessa när det är dags att byta till vinterhjulen. Vilket känns som att vara rätt snart. Snöade igår.
Suki skrev:Har kollat med de flesta firmorna och ingen mer är Ford själva lyckas ta fram några fälgar till just denna modellen ? På original 17” är det ET 47,5
Gå inte över original ET på någon mk7. Blir lite lynnig styrning.
Tokkugawa skrev:Svårt att slå lilla ST i glädje! Tror dock 135 kryssar lite bättre. Tror också att gamla F20 generationen är roligare att köra.
Den var så tyst. Hörde inte mycket från varken motor eller avgasrören. Saknas något som ST har så man hör när man kör
Greppet var det inget fel på. Stående stilla och plattan i botten utan hjulspinn. Driver så klart på alla fyra.
Var inga problem att hitta fälgar till St150 eller ST200 med 136 kWh men till 147 kWh var det värre. Är det någon som haft 16 tums vinterdäck på en sådan?