Dörrhandtag ur funktion Mondeo
-
Timsof
- Nybörjare
- Namn: Tim Söfgren
- Kör: Ford mondeo
Dörrhandtag ur funktion Mondeo
Hej!
Det är alltså invändiga dörrhandtaget på förardörren som slutade fungera imorse.
Stängde dörren och när jag skulle öppna så gick det inte, handtaget kändes som vanligt o fjädrade tillbaka.
Kan det vara någon vajer som hoppat av, eller hur ser mekanismen ut?
Tänkte försöka få av dörrsidan ikväll även fast jag är lite orolig att det kan bli problem att montera tillbaka.
Det gäller så en Mondeo 2009.
Tack på förhand och hoppas på lite hjälp!
Det är alltså invändiga dörrhandtaget på förardörren som slutade fungera imorse.
Stängde dörren och när jag skulle öppna så gick det inte, handtaget kändes som vanligt o fjädrade tillbaka.
Tänkte försöka få av dörrsidan ikväll även fast jag är lite orolig att det kan bli problem att montera tillbaka.
Tack på förhand och hoppas på lite hjälp!
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Dörrhandtag ur funktion Mondeo
det har fryst ihop i låskistan,, har faktiskt hänt mig tinade upp bilen,, sprayade låsolja å sen var den okTimsof skrev: ↑lör jan 04, 2025 11:11 amHej!
Tack på förhand och hoppas på lite hjälp!![]()
-
cox
- Veteran
- Namn: Micke w
- Kör: Mondeo mk5
Re: Dörrhandtag ur funktion Mondeo
Instämmer, volvo v70 hade samma skit. Dom delar samma fett som fryser ihop i låskistan. Ställ bilen i värme så löser det sig.
Skickat från min SM-A556B via Tapatalk
Skickat från min SM-A556B via Tapatalk