skumt fel på ST220

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
Senti
Veteran
Namn: Braulio Torres
Kör: Ford Mondeo ST220

Inlägg av Senti »

har kollat kontakten och det är som det ska, sen är det ingen batterilampa som lyser heller :( så jag vet inte vad det kan vara, ska ut och mäta allting igen.

Användarvisningsbild
Senti
Veteran

Inlägg av Senti »

kan det varar nåt med att jag har konverterat alla lampor till xenon??? och att det drar extraström därifrån??

Användarvisningsbild
Senti
Veteran

Inlägg av Senti »

jag drog i -kabeln på batteriet och sen startade bilen, har varit ut och kollat och den laddar 13.7-8 när allt är av t.ex lyse, värme.så det verkar vara glapp nånstans.

Användarvisningsbild
PomST
Erfaren
Namn: Micke
Kör: ST220

Inlägg av PomST »

Kolla dina kol i startmotorn, kolla jordflätan och kolla kontakterna till startmotorn.
Hur man tar ur startmotorn på ST220, även bilder på kontakterna till startmotorn

Klicket du hör är reläet som hoppar igång, den snurrar inte för att strömmen inte går fram till startmotorn låter det som.

Användarvisningsbild
Senti
Veteran

Inlägg av Senti »

PomST skrev:Kolla dina kol i startmotorn, kolla jordflätan och kolla kontakterna till startmotorn.
Hur man tar ur startmotorn på ST220, även bilder på kontakterna till startmotorn

Klicket du hör är reläet som hoppar igång, den snurrar inte för att strömmen inte går fram till startmotorn låter det som.
ok tack för länken, men nu funkar allt som vanligt igen, jävligt konstigt verkar det vara iallafall. jag var där å ryckte i alla kablar från batteriet och säkringsdosan och det blev ingen skillnad, nu startar den gång på gång igen.

Skriv svar