Ford Mondeo ST200-tråd
- Jojo
- Erfaren
- Namn: John F.
- Kör: Mondeo st200 -00
Ja, irriterande med varvstopp.
Man hör ju själv när varvet blir för högt. Detta var något som inte fanns på bilar förr.
Jobbigt vid omkörning när bilen lägger av.
Om blue fin har jag skrivit förr här i forumet. Köpte det men märkte ingen skillnad. (Nu har jag tappat den i golvet så nu är det inte värt att använda den). En bra sak med den var att den visade felkoder också.
Om blue fin har jag skrivit förr här i forumet. Köpte det men märkte ingen skillnad. (Nu har jag tappat den i golvet så nu är det inte värt att använda den). En bra sak med den var att den visade felkoder också.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Håller du över 6000rpm i en omkörning??Jojo skrev:Man hör ju själv när varvet blir för högt. Detta var något som inte fanns på bilar förr.
Fungerar bluefinen inte alls mer?
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Jojo
- Erfaren
Vem vet.
Vet bara att jag en gång behövt göra en svår omkörning och då hände det.
Vet inte om min blufin fungerar. Men ingen idee att testa igen om den inte skulle fungera. F.ö. märkte jag ingen skillnad. Det är ju dieslar som kan chippas med framgång, har jag insett.
Vet inte om min blufin fungerar. Men ingen idee att testa igen om den inte skulle fungera. F.ö. märkte jag ingen skillnad. Det är ju dieslar som kan chippas med framgång, har jag insett.
- Keller
- Legend
- Kontakt:
oki.Jojo skrev:Vet bara att jag en gång behövt göra en svår omkörning och då hände det.
Vet om min blufin fungerar. Men ingen idee att testa igen om den inte skulle fungera. F.ö. märkte jag ingen skillnad. Det är ju dieslar som kan chippas med framgång, har jag insett.
ja varför inte? Fungerar du den kan du ju sälja den.
Att chippa en sugis ger inte speciellt mycket fler hk. Det är turbo-bilar som ger mest respons. Däremot kan du få en annan karaktär på motorn.
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
RobbanSt200
- Nybörjare
- Namn: Robert Lundgren
- Kör: Mondeo ST200
- Jojo
- Erfaren
Vi är inte många st200 ägare i Sverige.
Undrar hur många i dagsläget. Kan man kolla sånt?
När jag räknat på hur på hur länge jag skulle behöva köra för att ett nyköp av bensinsnål bil skulle löna sig har jag kommit upp i 15 år cirka.
Sen jämför jag med st-n och då blir 90% (100%?) av alla bilar sämre än den. Det skulle vara BMW325 då, men den faller bort för att den drar lika mycket bensin, men främst för att man inte ens får plats med en uppsättning hjul i skuffen. ST halvkombin kan jag nästan använda som lastbil. 8 stora skittunnor med gödsel har jag kört i den och haft plats över.
Jag kan inte göra mig av med den. Trygg, sportig, lastvillig, snygg, topputrustad, bekväm.
Har tittat på en Jaguar XJ 6: och 8:a från 2001. Fina! Men lastutrymmet gjorde det omöjligt. ST220 kanske. Finns en del såna. Förr eller senare kommer ju st200 gå i graven...
Men en enda sak irriterar med ST:n nu i dagarna. VARJE ojämnhet i vägen känns. Men ingen bil är perfekt.
När jag räknat på hur på hur länge jag skulle behöva köra för att ett nyköp av bensinsnål bil skulle löna sig har jag kommit upp i 15 år cirka.
Sen jämför jag med st-n och då blir 90% (100%?) av alla bilar sämre än den. Det skulle vara BMW325 då, men den faller bort för att den drar lika mycket bensin, men främst för att man inte ens får plats med en uppsättning hjul i skuffen. ST halvkombin kan jag nästan använda som lastbil. 8 stora skittunnor med gödsel har jag kört i den och haft plats över.
Jag kan inte göra mig av med den. Trygg, sportig, lastvillig, snygg, topputrustad, bekväm.
Har tittat på en Jaguar XJ 6: och 8:a från 2001. Fina! Men lastutrymmet gjorde det omöjligt. ST220 kanske. Finns en del såna. Förr eller senare kommer ju st200 gå i graven...
Men en enda sak irriterar med ST:n nu i dagarna. VARJE ojämnhet i vägen känns. Men ingen bil är perfekt.
-
RobbanSt200
- Nybörjare
- Namn: Robert Lundgren
- Kör: Mondeo ST200
-
johansvensson90
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Hm.. var nog björnarna det gälldeRobbanSt200 skrev:Ja men det e ju vinter , då ska man ligga i ide!
Eller var det björnarna???
Kan inte tänka mig att det är endast ST200or, och skulle det vara det så är det alla karosserna. Kombin såldes mest enl. uppgift.johansvensson90 skrev:Nu har även jag hittat hitstolt ägare av en st200.
kollade upp hur många de fanns i sverige faktiskt. då va de 137 st sen vet jag inte om de va sedaner eller om de va st200modeller.
Men jag ska se om ajg kan lura reda på lite mer om antal..
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Jojo
- Erfaren
Hur kollar man sånt?
Inte många. raritet m a o.johansvensson90 skrev:Nu har även jag hittat hitstolt ägare av en st200.
kollade upp hur många de fanns i sverige faktiskt. då va de 137 st sen vet jag inte om de va sedaner eller om de va st200modeller.
Sedaner, kombi OCH halvkombi finns.