Sierra 2.0 -85, kamremsras
-
marky
- Veteran
- Namn: Markus V
- Kör: Evo II
Ah, okej, om inte armin köper din kam förståss.. hehe..Laban skrev:om allt går som det var tänkt, (ovanligt) kan jag ha en komplett topp med allt till övers....
se min annons: http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?t=14488
kan bli din för en vettig summa
Edit: iofs en insprutar topp men d kanske går det med?
Ehm, ursäkta min dumhet, men har inte jag också en insprutartopp?
Är ju EFI jag har så..
Har ägt min ford i 6 år men aldrig kört en meter med den 
-
marky
- Veteran
Säg till om du fortfarande har sakerna till salu och vilket pris du hade tänkt dig. Pratade nyss med en bekant som trodde sig ha en komplett liggandes men det hade han tyvärr inte..Laban skrev:var nog lite yr jag med, tänkte förgasare jag...vette 17 vad jag fick d ifrån..
-
Laban
ska hämta bilen i morgonkväll.. 
Tydligen var lillasyster (som av ngn outgrundlig anledning blivit förtjust i sierra
) lite intresserad av att jag skruvade i hop den åt henne...
personligen tror jag inte att det är värt det, men ska räkna på det iaf..
enligt utsago från killen jag ska handla bilen av slammrade den lite, men inte oroväckande.
meddelar dig via PM när jag kollat upp toppen.
Tydligen var lillasyster (som av ngn outgrundlig anledning blivit förtjust i sierra
personligen tror jag inte att det är värt det, men ska räkna på det iaf..
enligt utsago från killen jag ska handla bilen av slammrade den lite, men inte oroväckande.
meddelar dig via PM när jag kollat upp toppen.
-
marky
- Veteran
[quote="Laban"]ska hämta bilen i morgonkväll.. 
Tydligen var lillasyster (som av ngn outgrundlig anledning blivit förtjust i sierra ]
Nå?
Hur blev det hela? skulle hon ha bilen?
Slammrar den som en tvättmaskin full med skor?
*ivrig till att få igång sierrajäveln så man kan börja flytta motorn till mkII*
Tydligen var lillasyster (som av ngn outgrundlig anledning blivit förtjust i sierra ]
Nå?
Hur blev det hela? skulle hon ha bilen?
Slammrar den som en tvättmaskin full med skor?
*ivrig till att få igång sierrajäveln så man kan börja flytta motorn till mkII*
-
marky
- Veteran
Var och städade lite i garaget idag sen tänkte jag att jag skulle titta lite på toppen.. huahligen! 
funderade på om jag kunde sätta dit muttern igen i toppen, ni vet den som låg löst under ventilkåpan när jag tog bort den.. Och det gick, efter lite meck och pill så satt den där!
Man kan ju NÄSTAN tro att den ska sitta där
Sen tänkte jag att jag kan ju kolla hur det ser ut i "ventilrummet" (vet inte riktigt vad det heter så jag kallar det så..)
Några bilder:
lite slemmigt..
vettefan vad det är för nått heller.. för om man skrapar på det så försvinner det. Är precis som om det är smuts blandat med olja.. undrar hur det ser ut under allt det där slemmet..
Tänkte att jag skulle försöka göra den gamla ventilen fin också.. Men det gick inte.. eller, jag slutade bry mig efter ha skrapat "slem" ett bra tag
kan ingen bara skicka ett PM eller ringa eller vad som helst och säga, "hörrudu, jag råkar ha en komplett topp till en sierra med hygglig kam.. lust att köpa för en liten nätt slant på XXX kronor?"
funderade på om jag kunde sätta dit muttern igen i toppen, ni vet den som låg löst under ventilkåpan när jag tog bort den.. Och det gick, efter lite meck och pill så satt den där!
Man kan ju NÄSTAN tro att den ska sitta där
Sen tänkte jag att jag kan ju kolla hur det ser ut i "ventilrummet" (vet inte riktigt vad det heter så jag kallar det så..)
Några bilder:
lite slemmigt..
vettefan vad det är för nått heller.. för om man skrapar på det så försvinner det. Är precis som om det är smuts blandat med olja.. undrar hur det ser ut under allt det där slemmet..
Tänkte att jag skulle försöka göra den gamla ventilen fin också.. Men det gick inte.. eller, jag slutade bry mig efter ha skrapat "slem" ett bra tag
kan ingen bara skicka ett PM eller ringa eller vad som helst och säga, "hörrudu, jag råkar ha en komplett topp till en sierra med hygglig kam.. lust att köpa för en liten nätt slant på XXX kronor?"