Ford Focus RS500 2010

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

Christian Hamme skrev:Nja... denna måste jag nog suga på ett tag, priset är väl OK, men utseendet... näää. +50 hk fixar man ju lätt för lite deg så det hänger ju inte på krutet. Kunde man inte satsat på en club sport racer istället, lättad, med bur, styvare chassi och big brakes?

Visst har vi rätt bra bromsar och ok chassi, men jag är ändå besviken att de inte uppdaterats alls.

För 70k mer? För 30k kan man få 365hk och 560Nm (alltså hela 100 Nm mer!) från Autotech.
Så varför bry sig?
Megane RS 330 Cup

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

mAbZ skrev:Visst har vi rätt bra bromsar och ok chassi, men jag är ändå besviken att de inte uppdaterats alls.

För 70k mer? För 30k kan man få 365hk och 560Nm (alltså hela 100 Nm mer!) från Autotech.
Så varför bry sig?
Man kanske vill vara 1 av 500, man kanske tycker den mattsvarta är superfräsch, man kanske har för mycket pengar, man kanske vill ha kvar motorgrantier från Ford.

Denna bilen skulle matcha min klocka grymt med alla röda detaljer och det är en anledning till att jag skulle vilja ha den ;) http://www.gear6.net/wp-content/uploads ... rrera1.jpg

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Jag kan väl säga så här... Den är snygg.

Greven
Veteran
Namn: Marcus
Kör: Focus RS om några månader

Inlägg av Greven »

Edelsvärd skrev:Jag kan väl säga så här... Den är snygg.
Jag tror det är en bil som behöver ses i verkligheten för att den skall kunna bedömas rättvist. Jag tror den är mycket snyggare i verkligheten.

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Rambo3 skrev:Hej! Tommy har lagt beställning på en! Få se om man lyckades vara en av dom 10 första. ( vi var bland dom första med RS med...) :)
He, he, he... Varför blir jag inte förvånad!? ;) Gött att se Marek & Tommy! :starter:

Rambo3
Veteran
Namn: Marek P
Kör: Ferrari 430 F1 2009

Inlägg av Rambo3 »

Nu håller vi tummarna Per-Anders.......:D

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

340100kr kostar en fullutrustad "vanlig" RS. Att lägga på 60kkr till på det priset för att få allt utom navi och rött helläder + 45 pollar till och alla RS500 specefika delar tycker inte jag låter dyrt. Det är ju endå relativt mycket delar som är annorlunda. Att lacka oken kostar säket 1000kr om man känner någon, sedan e det bara att fortsätta beta av listan så tror jag man är uppe rätt nära 60kkr endå. Foliering, lacka fälgarna, trimma med garanti bibehållen (tilläggsgaranti hos trimfirma då alltså) osv osv..

Tycker priset är rätt normalt satt faktiskt. Speciellt när man kan bli en av 10 i Sverige.

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
cossiehenke
Legend
Namn: Henrik Wikström
Kör: Japansk Premiumbil !
Kontakt:

Inlägg av cossiehenke »

Jag tycker den ser "överjävla" grym ut!!
Klart mycket fränare än dagens vit/blå/gröna :p

De suger ju iofs inte purjo de heller *drool*
"Esox Lucius"

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Focus RS skrev:Första bilderna på nya Ford Focus RS500...

Bild
Man undrar lite varför det sitter Fyrkolvare fram på denna? En förseriebil för test? Den verkar ju ha RS500:as röda helläderstolar.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
mrford
Legend
Namn: mikael k
Kör: Ny bliven focus ST ägare då! sierra cosworth rwd torino gran sport taunus osv mm

Inlägg av mrford »

finns den bara i matt svart?

Användarvisningsbild
mAbZ
Veteran
Namn: Martin B.
Kör: Megane RS 330 Cup

Inlägg av mAbZ »

En sak Ford borde göra nu är att erbjuda uppgradering för befintliga RS ägare.
Det borde väl inte kräva ny registreringsbesiktning, eftersom RS500 är typgodkänd.

Jag skulle köpa det direkt, annars väntar jag bara tills garantin går ut och ger mina pengar till Autotech istället ;)
Megane RS 330 Cup

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

mAbZ skrev:En sak Ford borde göra nu är att erbjuda uppgradering för befintliga RS ägare.
Det borde väl inte kräva ny registreringsbesiktning, eftersom RS500 är typgodkänd.

Jag skulle köpa det direkt, annars väntar jag bara tills garantin går ut och ger mina pengar till Autotech istället ;)
Ford har varesig bekräftat eller dementerat något så man vet aldrig. Jag säger inte att det kommer ett sådant paket men jag säger att dörren för det inte är helt stängd. Det finns kanske en liten chans.. Skulle det bli något skulle jag tyvärr tro att det kommer att kosta en hel del. Men att ha kört 500 varv på Ringen med den setuppen borgar iallafall för att det håller och håller och håller...

mvh C

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

wolfbane196 skrev::D Exakt
Tänkte vi kunde döda en myt :D

Jag såg det av en slump när jag kolla in en S5a i höstas och nu senare när jag kolla en ny S4a
Både Ford, Volvo och WAG köper bromsar från samma tillverkare.. ;)

Precis som Aston Martin, Ferarri, Renault, Mitzubishi, Porsche osv osv har alla Brembo bromsar på några modeller...

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Davve
Legend
Namn: David Eriksson
Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
Kontakt:

Inlägg av Davve »

Mattsvart har man på raggarbilar... tyckte inte det var så värst upphetsande. Jag hade valt en vanlig vit och åkt till Autotech :)
MVH: Davve

Slutfordat...

Användarvisningsbild
VolvoTurbo
Veteran
Namn: Peter M
Kör: Focus RS MkII 2009 Blå

Inlägg av VolvoTurbo »

mAbZ skrev:En sak Ford borde göra nu är att erbjuda uppgradering för befintliga RS ägare.

Det lär komma nåt sånt hos http://www.mountuneperformance.com/ inom kort, huruvida nybilsgarantin fortsätter gälla på en svensksåld bil, vet jag inte, men det vet säkert nån här på forumet.

Registreringsbesiktning (inte typbesiktning) lär man få göra om man vill ha bilen helt lagenlig. Men en sån innebär bara att de kollar att det är rätt Ford-prylar, väger bilen och sen skrivs effekten och nya vikten in i reg-beviset. Och du lär få betala en högre försäkringspremie på köpet :)

Eller också skruvar man in de prylar man vill och håller en låg profil :whistling när man är inne för kontrollbesiktning. Det är ju inte alla besiktningsgubbar som har koll på exakt vilka prylar det sitter i en standard RS, finns ju inte så många att besiktiga...

Skriv svar