Lars_Turbo - Sierra Cosworth 2wd -88
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
mycket nice.... står det vad motorn innehåller på första sidan eller??? får se om jag orkar kolla det sen hehe... irx turbo ser det ut som iallafall
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Går väldigt bra faktiskt.Lars_Turbo skrev:Tack så mkt! var faktiskt också skeptisk ett tag, men nu är jag glad över att jag körde vidare på det, är jättenöjd!
Hur går det för dig?
Mvh/ Steven
Bilen är i stort sett klar för att sättas ner på hjulen.
Skall dra om lite el, och snygga till den biten.
Just keep up the good work...
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
- Lars_Turbo
- Legend
- Namn: Steven R
- Kör: Eskråt och Saab
-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
Blev riktigt, riktigt tjusigt! 
Funderade också på färgerna där ett tag, men när du gick hela vägen blev det kalas!
Förresten, har du fått lopp och kolvar uppmätt ordentligt? Så det inte blivit ovalt eller liknande.. Har 2 jättefina 205:or stående här och bägge är lik förbannat i behov av borrning...
Ps. Svarta fälgar med blå kant... kan det blir snyggare??
Keep up the good work! När blir det uppstart?
Funderade också på färgerna där ett tag, men när du gick hela vägen blev det kalas!
Förresten, har du fått lopp och kolvar uppmätt ordentligt? Så det inte blivit ovalt eller liknande.. Har 2 jättefina 205:or stående här och bägge är lik förbannat i behov av borrning...
Ps. Svarta fälgar med blå kant... kan det blir snyggare??
Keep up the good work! När blir det uppstart?
- Lars_Turbo
- Legend
Hej Tobias! Du var mig en riktig nattuggla 
Som jag nämde tidigare så var jag också skeptisk ang färgerna, men det blev bra tycker jag!
All renovering av motor har jag gjort själv, inget är bortlämnat. Loppena och kolvar mätte jag upp, och kollade tabellerna i mina Fordpärmar, verkade helt ok! Inga vändkanter osv att prata om.. Skulle det varit kass hade jag satsat på ett 200block direkt, hade en komplett renoverad 200-botten med alukolvar på gång, men fick hoppa det pga andra prioriteringar.
Vi får se när motorn hoppar i, den står färdig nu iallafall. Vill fräscha upp motorrummet lite innan, skaffa MSD tändförstärkare och spole också. Nya tändkablar osv.. Så det finns fortfarande lite utgifter innan den är klar!
Ang fälgarna så ser det ut som att jag byter/säljer dom, men vi får se!
Lycka till med ditt bygge också! Mvh/ Steven
Som jag nämde tidigare så var jag också skeptisk ang färgerna, men det blev bra tycker jag!
All renovering av motor har jag gjort själv, inget är bortlämnat. Loppena och kolvar mätte jag upp, och kollade tabellerna i mina Fordpärmar, verkade helt ok! Inga vändkanter osv att prata om.. Skulle det varit kass hade jag satsat på ett 200block direkt, hade en komplett renoverad 200-botten med alukolvar på gång, men fick hoppa det pga andra prioriteringar.
Vi får se när motorn hoppar i, den står färdig nu iallafall. Vill fräscha upp motorrummet lite innan, skaffa MSD tändförstärkare och spole också. Nya tändkablar osv.. Så det finns fortfarande lite utgifter innan den är klar!
Ang fälgarna så ser det ut som att jag byter/säljer dom, men vi får se!
Lycka till med ditt bygge också! Mvh/ Steven
- Lars_Turbo
- Legend
Det har vi säkertBaby blå skrev:Blev lite nyfiken på vad "nyrenoverad botten" betyder för dig ??
Orkar du / vill du berätta vad du gjort ??
Tror vi har lite olika syn på vad renoverat betyder bara, ingen kritik mot dig.
//
Inget är balanserat, inget är viktat. Har inte kört sönder något, bilen gick som en klocka, har ca 14k på mätare.. Den drog bara lite olja, därav ville jag plocka ner botten. Ska ju även köra med mer effekt, då ville jag förstärka kolvringar och toppackning bla.
Kalla mig klåpare..
Mvh/ Steven
-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
Problemet är ju att det i princip inte går att mäta ett block djälv om man inte har "special" utrustning.. Ett digitalt skjutmått är inte att föredra, vet ju inte vad du använt iofs 
Samma med min vevaxel.. den såg ut att vara i nästan nyskick, men ändå mätte en tapp 2 hundradelar för ovalt när motorrenoveraren kollade på den, vilket han alla dagar tyckte krävde en omslipning.. Detta behöver man göra i 8 fall av 10...
Sen är ju givetvis en balansering av svänghjul och vev att föredra, då du "kan" knäcka vevaxeln om du inte balanserar ditt svänghjul och i sin tur plockar ut en massa hästar/effekt.. Sen tjänar du ju lite på om du viktar stakar och balanserar dina grejor... blir en jämnare gång i det hela också... Har för mig att stakarna kan original skilja sig upp emot 10 gram...
Men du, nu e jag extremt noga med såna här grejor! Lyssna inte på mig då jag har en tendens att gå folk på huvudet med min förbanande noggranhet!
Diggar ditt projekt starkt och ser fram emot din uppstart!!
Samma med min vevaxel.. den såg ut att vara i nästan nyskick, men ändå mätte en tapp 2 hundradelar för ovalt när motorrenoveraren kollade på den, vilket han alla dagar tyckte krävde en omslipning.. Detta behöver man göra i 8 fall av 10...
Sen är ju givetvis en balansering av svänghjul och vev att föredra, då du "kan" knäcka vevaxeln om du inte balanserar ditt svänghjul och i sin tur plockar ut en massa hästar/effekt.. Sen tjänar du ju lite på om du viktar stakar och balanserar dina grejor... blir en jämnare gång i det hela också... Har för mig att stakarna kan original skilja sig upp emot 10 gram...
Men du, nu e jag extremt noga med såna här grejor! Lyssna inte på mig då jag har en tendens att gå folk på huvudet med min förbanande noggranhet!
- Lars_Turbo
- Legend
Jo du behöver inte förklara fördelarna med balansering och viktning, är fullt medveten om dom. Hade jag haft pengar så det räckte och blev över hade jag givetvis lämnat bort precis allt jobb samt bearbetning och fått en faktura och kvitto. Men nu har jag inte det, ska flytta osv nu.CosworthSierra skrev:Problemet är ju att det i princip inte går att mäta ett block djälv om man inte har "special" utrustning.. Ett digitalt skjutmått är inte att föredra, vet ju inte vad du använt iofs
Men du, nu e jag extremt noga med såna här grejor! Lyssna inte på mig då jag har en tendens att gå folk på huvudet med min förbanande noggranhet!![]()
![]()
![]()
Har inte använt något digitalt skjutmått, använde tumstocken
Mvh/ Steven
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Lars_Turbo skrev:Jo du behöver inte förklara fördelarna med balansering och viktning, är fullt medveten om dom. Hade jag haft pengar så det räckte och blev över hade jag givetvis lämnat bort precis allt jobb samt bearbetning och fått en faktura och kvitto. Men nu har jag inte det, ska flytta osv nu.
Har inte använt något digitalt skjutmått, använde tumstocken
Mvh/ Steven
Och jag kisade bara lite med mitt skarpsynta öga och det blev bra;)
- Lars_Turbo
- Legend
- Lars_Turbo
- Legend