Ford Sierra 2,0doch 4x4 GT hgw -93
- Marsball
- Nybörjare
- Namn: Patrick Molund
- Kör: Opel Astra 1,9tdci -08
Ford Sierra 2,0doch 4x4 GT hgw -93
hej! tänkte bara slänga upp ett par bilder på mitt fynd, fick tag i denna för ett par veckor sedan,
satt och slösurfade på blocket och såg denna till salu som reservdelsbil, pga rasad koppling+läckande bromsrör.
ringde och surrade lite med ennonsören och det lär ju som att den var fräsch.
fick med ny koppling+urtrampningslager+nytt centreringsdon, bromsar runt om.
bilen har komplett servicebok och har "en" ägare före mej, han som sålde den hade fått den av sin morfar och ville inte ha den.
priset på 1500kr var ju inte ens nån mening att pruta på..
har sedan jag köpt den, bytt koppling+vxl lådsolja, bränsleledningar hela vägen fram(då det var en bränsleledning och inte ett bromsrör som läckte),
tankarmatur, samt bromsar, samt besiktigat, så summan med biltransport och bes och skatt är ca 4000kr ganska överkomligt tycker i alla fall jag,
bilen har idag rullat inte fullt 19k mil.
det som skall göras på den i framtiden är att se om man kan få ac´n att fungera, verkar som att jag har gas i systemet men kompressorn snurrar inte, nån som har nått tips?
byta stötfångare och huv då stöten är sprucken och stygg samt klarlacksläpp på huven,
tona lite rutor (för hundarnas skull)
satt och slösurfade på blocket och såg denna till salu som reservdelsbil, pga rasad koppling+läckande bromsrör.
ringde och surrade lite med ennonsören och det lär ju som att den var fräsch.
fick med ny koppling+urtrampningslager+nytt centreringsdon, bromsar runt om.
bilen har komplett servicebok och har "en" ägare före mej, han som sålde den hade fått den av sin morfar och ville inte ha den.
priset på 1500kr var ju inte ens nån mening att pruta på..
har sedan jag köpt den, bytt koppling+vxl lådsolja, bränsleledningar hela vägen fram(då det var en bränsleledning och inte ett bromsrör som läckte),
tankarmatur, samt bromsar, samt besiktigat, så summan med biltransport och bes och skatt är ca 4000kr ganska överkomligt tycker i alla fall jag,
bilen har idag rullat inte fullt 19k mil.
det som skall göras på den i framtiden är att se om man kan få ac´n att fungera, verkar som att jag har gas i systemet men kompressorn snurrar inte, nån som har nått tips?
byta stötfångare och huv då stöten är sprucken och stygg samt klarlacksläpp på huven,
tona lite rutor (för hundarnas skull)
- Bilagor
-
-
-
SK Racing
- Part_boy_no1
- Veteran
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98