hej jag funderar på att ta en motor som är i fint sick och sitter i en 94- kombi och stoppa i en 99- sedan som har frusen motor skulle det gå? båda är 2.0l med 136 hk ?
Romp skrev:hej jag funderar på att ta en motor som är i fint sick och sitter i en 94- kombi och stoppa i en 99- sedan som har frusen motor skulle det gå? båda är 2.0l med 136 hk ?
Det är inte samma motorer...
Dels är de 130 i -99:an, men det är inte bekymret.
De kommer varken passa med el eller motorfästen.. :/
Romp skrev:okej men tack för svaret då vet jag så jag inte köper på mig en bil med trasig motor i onödan då får jag väl fixa den med fin motor i stället :P
Hehe,.. nej de kan vara dumt o handla på dej den =) meen man får väl en motor rätt billigt tror jag.. =)
nextuz skrev:Hehe,.. nej de kan vara dumt o handla på dej den =) meen man får väl en motor rätt billigt tror jag.. =)
kan så stämma men har inte så mycket pengar på hög tar snart studenten och i höst ska jag troligtvis plugga vidare så så får överleve med en 94 kombi och fixa lite rost och byta bakre dämparna det som stör mig mest är att central låset inte funkar men går att leva med
för skulle vara riktigt skönt om man kunde göra det bytet för har en känsla av att 99:an e bra mycket finare och förhoppningsvis fungerar både central lås och fjärrlås i den
Silvertop är gamla motorn med ventilkåpa av aluminium som satt i Mondeon från -93 fram till början av -98. Blacktop är nya motorn med ventilkåpa av svart plast.
Finns en hel del information att hitta på engelska sidor om du Googlar på t.ex.
"Zetec silvertop blacktop conversion"