Xenonljus slocknar efter 10 sekunder

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Jeppe@
Nybörjare
Namn: Jeppe I
Kör: ST220

Xenonljus slocknar efter 10 sekunder

Inlägg av Jeppe@ »

Hej,

Fick problem idag med min ST220 och halvljuset. Det sitter Xenon original monterat och problemet är att båda tänds men slocknar efter ca 10 sekunder. Den ena lampan kan slockna lite tidigare än den andra. Om jag switchar mellan parkering och halvljus tänds dom men slocknar. Jag har kollat dom två säkringarna i motorrummet samt den för halvljuset i kupén och dom är hela. Är det någon som har koll på hur xenon fungerar och kan ha en ide om vad det kan vara.

//Jeppe

Användarvisningsbild
fordmaffian
Legend
Namn: Robert Åhlin
Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72

Inlägg av fordmaffian »

Jeppe@ skrev:Hej,

Fick problem idag med min ST220 och halvljuset. Det sitter Xenon original monterat och problemet är att båda tänds men slocknar efter ca 10 sekunder. Den ena lampan kan slockna lite tidigare än den andra. Om jag switchar mellan parkering och halvljus tänds dom men slocknar. Jag har kollat dom två säkringarna i motorrummet samt den för halvljuset i kupén och dom är hela. Är det någon som har koll på hur xenon fungerar och kan ha en ide om vad det kan vara.

//Jeppe
Rent spontant låter de som ballasterna är lite trötta eller att de är spänningfall på väg till ballasterna
Inofficiell scorpio expert :saythat:

sliparn
Nybörjare
Namn: Björn Jonsson
Kör: mondeo 2,2 tdci titanium x

Inlägg av sliparn »

Kolla jordningen det sitter en separat jord till varje lampa brukar ärga vid fästpungten i karossen

Jeppe@
Nybörjare
Namn: Jeppe I
Kör: ST220

Inlägg av Jeppe@ »

Köpte två nya lampor och nu fungerar dom.

//Jeppe

Skriv svar