c max med motorlampa och trasig kupefläkt.
-
lillego
- Nybörjare
- Namn: Fredric
- Kör: C MAX 06
c max med motorlampa och trasig kupefläkt.
Hej!
En 2006 c max flexifuel 1.8. ca 19600 mil.
Motorlampan var tänd när jag nu ikväll startade bilen, kupefläkten fungerar inte, inte styrningen till backspeglarna heller. Den visar heller ingen ute-temp i lcd-skärmen. Allt verkar ha något med motorlampan att göra. Har någon varit med om detta?
Uppdatering mer fler "funktioner ur funktion":
Torkare bak, "hackar" sig fram för att sen lägga av.
Elhissarna till fönstren.
Spolning till fram och bakrutan.
Hälsningar
Fredric
En 2006 c max flexifuel 1.8. ca 19600 mil.
Motorlampan var tänd när jag nu ikväll startade bilen, kupefläkten fungerar inte, inte styrningen till backspeglarna heller. Den visar heller ingen ute-temp i lcd-skärmen. Allt verkar ha något med motorlampan att göra. Har någon varit med om detta?
Uppdatering mer fler "funktioner ur funktion":
Torkare bak, "hackar" sig fram för att sen lägga av.
Elhissarna till fönstren.
Spolning till fram och bakrutan.
Hälsningar
Fredric
-
bluesmike
- Nybörjare
- Namn: Mikael Lissman
- Kör: Ford Focus 1,6 Flexifuel -04
Låter som nåt elfel som påverkar flera kretsar, mitt tips är att jaga felkoder först och sedan ta det därifrån, har du någon läsare, om inte så kanske det funkar med att hålla inne tripmätaren samtidigt som du vrider på tändningen, mätarna åker fram sedan tillbaka, sedan kan du stega dig fram till eventuella felkoder med tripmätarknappen, detta har jag iaf på min focus 04 dock ska sägas att den inte visade min misständningsfelkod när jag hade det, får du inte fram någon felkod via detta sätt rekommenderar jag en läsare.. Ha de!
Skickat från min E6553 via Tapatalk
Skickat från min E6553 via Tapatalk
-
mickekarl
- Erfaren
- Namn: Mikael Karlquist
- Kör: Ford 1.8 ffv trend c-max 2008
Låter som ett liknande fel jag haft tidigare.Så här var det:Helt plötsligt när jag åker på motorväg så börjar instrumentpanelen att pipa och blinka,kom upp en stor varningstriangel och stop lös på panelen. svängde av vägen,stannade,slog av motorn.Vägrade att starta först. Väntade ca. 10 min.Bilen startade och allt var som vanligt. Kontaktade Ford verkstad.Dom konstaterade att lödningarna i instrumentpanelen släppt och glappade.Dom plocka ur panelen ,lödde om allt och det har inte återkommit på ett halvår nu(peppar,peppar).Kan vara nåt liknande du har?
mvh:Micke
mvh:Micke