EFTERSNACK: Banträff på Gelleråsen den 14:e juli 2024

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.
Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25
Medlemsnummer: 17

EFTERSNACK: Banträff på Gelleråsen den 14:e juli 2024

Inlägg av davve d »

Tusen tack alla Fordentusiaster som var med igår på Gelleråsen och vågade trotsa de motstridiga värleksrapporter som gick att frambringa :bowdown:

Vi räknade ihop 21 fordon på banan under dagen varav 11 var från rejsa. Ett rekordlågt deltagarantal från klubben vi hoppas ändras till nästa år. Vart var ni?

Inledande var det lite duggregn innan det vid lunch hade torkat upp och solen kom fram vilket gav mååååga varv i torrt.

Klanderfritt ute på banan och bara glada miner, vi arrangörer hade en kul dag i huvudposteringen.

Vi arrangerade även en finbilsparkering med chans till fina priser. 8 fina Fordar hittade vi där och grattis till vinnarna :first:

Tack till Magnus Thomé från rejsa som erbjöd medåkning, spårvalstips och gott bilsnack :biggrinki

Tack till Brandt Bil som är en av Ford Club Swedens samarbetspartners som hade med sig en Mustang Dark Horse, Mustang GT och en F150 Raptor som vi även hade som saftycar. Guld värt och extra kul att de var med och körde på banan med Mustangerna :biggrinki

Tack till våra samarbetspartners Tershine och Top Car för fina vinster i finbilsparkeringen där vi delade ut pris till Bästa Orginal, Bästa Modifierad och Long Distance :king: Extra kul att Top Car även valde att ta ut sin Corvette ett pass på banan :thumbsup:

Tack till Jonas Malm (malzon) för fina bilder och allt-i-allo-hjälpen, ni som höll ställningarna i besiktning och utställning samt hjälpte till att plocka ihop. Ingen nämnd ingen glömd :king:

Och sist men inte minst ett riktigt stort tack till den lilla skara funktionärer som ser till att det här arrangemanget är möjligt, ni gör det helt gratis och utan er blir det inget :bowdown:

Vi behöver ha in tips på hur vi kan få fram ett upplägg på Gelleråsen som gör att de som vill köra bana, ställa ut sin Ford eller bara ta sig till Gelleråsen för att umgås med likasinnade och titta på fina Fordar. Vår vision är en folkfest som passar hela familjen och är det självklara valet en helgdag på semestern. Alla tips mottages tacksamt här i tråden eller på info@fordclubsweden.se.

På återseende :checkered

Ett axplock av malzons bilder resten finns i klubbens Facebookgrupp :thumbsup: Lägg gärna upp era bilder och filmer.
IMG_4506.jpeg
IMG_4500.jpeg
IMG_4523.jpeg
IMG_4522.jpeg
IMG_4501.jpeg
IMG_4502.jpeg
IMG_4503.jpeg
IMG_4498.jpeg
IMG_4507.jpeg
IMG_4517.jpeg
IMG_4516.jpeg
IMG_4515.jpeg
IMG_4514.jpeg
IMG_4513.jpeg
IMG_4512.jpeg
IMG_4511.jpeg
IMG_4510.jpeg
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Ford Focus RS Edition 2018

Tags:

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST 200 MK8
Medlemsnummer: 295

Re: EFTERSNACK: Banträff på Gelleråsen den 14:e juli 2024

Inlägg av Järnkaminen »

Tack för gårdagen alla som var på plats, både förare, utställare och funktionärer!

Stort tack till våra sponsorer från Brandt Bil som lät oss se Ford Mustang på nära håll och in action. Samt lånade ut en F150 som safteycar.

Tack även till Tershine och TopCar som sponsrade med priser till utställarna.

Tycker dagen flöt på väl utan några direkta konstigheter. Som vanligt fick vi positiva tillrop från olika förare.

Morgonen och förmiddagen innehöll ett lätt regn men inga pölar, så lite begränsat grepp ute på banan men ändå roligt och givande! Sedan efter lunch började det klarna upp och blåsa lite lagom, så från typ 13:30-14:00 hade vi 20 grader, lätt sol och torr bana.
Med andra ord, de som var på plats fick gott om utrymme på banan och fick testa på både våt och torr bana.

Och för egen del tycker jag tiderna blev ganska bra på torr bana och med tanke på övriga förutsättningar man hade med sig :).
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

Inlägg av Jimmy86 »

Tråkigt att det är så dålig uppslutning som det är. Bådar väl inte gott för framtiden tänker jag. Var väl tur att det var lite rejsafolk som kom. Hur är det med hondaklubben nuförtiden? Är dom välkomna fortfarande?

Vi diskuterade nämligen det i garaget igår. När vi är fullt gäng som åker härifrån kalmar så är vi ju runt 10 ekipage men bara jag med en ford. Har vi fortfarande samarbete med hondaklubben?

Mvh jimmy

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Kuga Active PHEV -25

Inlägg av davve d »

Jimmy86 skrev:
ons jul 17, 2024 7:16 am
Tråkigt att det är så dålig uppslutning som det är. Bådar väl inte gott för framtiden tänker jag. Var väl tur att det var lite rejsafolk som kom. Hur är det med hondaklubben nuförtiden? Är dom välkomna fortfarande?

Vi diskuterade nämligen det i garaget igår. När vi är fullt gäng som åker härifrån kalmar så är vi ju runt 10 ekipage men bara jag med en ford. Har vi fortfarande samarbete med hondaklubben?

Mvh jimmy
Det är skittråkigt att uppslutningen var låg i söndags. Vi har god ekonomi så vi står inte och faller på lågt deltagarantal men vi får svårare att engagera funktionärer som är villiga att jobba ideellt för några få och mycket dötid. Hoppas att vädret och lågkonjunkturen är det som avgjorde och inte låg efterfrågan för då blir det ohållbart i framtiden. Vi försöker få Gelleråsen att bli Fordägarens samlingsplats en dag på semestern med utställning men även för den som bara vill komma och ta en kaffe och kolla på fina Fordar och prata av sig.

Hondaklubben är alltid välkomna särskilt efter många års sammarbete i Bankartellen. Förra året valde de att stå själva på Sturup och då vi har lågt medlemstal och ingen efterfrågan där nere.

Kalmarligan är saknade som många andra. Alltid kul med den trevliga stämningen som kompisgängen sprider i depån och banan men även den hjälpsamhet och kunnighet som finns att uppbringa om något händer.

En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/

Jimmy86
Veteran
Namn: Jimmy S
Kör: Sierra
Medlemsnummer: 357

Inlägg av Jimmy86 »

Tror tyvärr att det rent generellt i många klubbar blir färre och färre som vill åka på bana med sina bilar. Verkar vara dåligt med intresse även i hondaklubben mot vad det har varit tidigare år. 2015 när jag fick ut bilen så hade jag nummer 87. Då var vi från kalmar sist i besiktningskön på mantorp. Mantorp har väl dock lockat fler än gelleråsen men jag vill ändå minnas att när jag besiktade bilar på gelleråsen typ 2019-2020 var vi uppåt 45-50?

Kanske kan bli nått officiellt samarbete med rejsa framöver? Såg ju nu att ni kör på lunda i nästa vecka och verkar ju nästan fullt från rejsas sida redan och reducerat pris därigenom. Magnus kanske är öppen för vidare samarbete framöver?

Vore jättetråkigt om bankörningen med klubben dör ut pga av lågt intresse. Är ju för min egen del och kompisarna härifrån höjdpunkten på hela året.

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Kuga Active PHEV -25

Inlägg av davve d »

Jimmy86 skrev:
ons jul 24, 2024 11:14 am
Tror tyvärr att det rent generellt i många klubbar blir färre och färre som vill åka på bana med sina bilar. Verkar vara dåligt med intresse även i hondaklubben mot vad det har varit tidigare år. 2015 när jag fick ut bilen så hade jag nummer 87. Då var vi från kalmar sist i besiktningskön på mantorp. Mantorp har väl dock lockat fler än gelleråsen men jag vill ändå minnas att när jag besiktade bilar på gelleråsen typ 2019-2020 var vi uppåt 45-50?

Kanske kan bli nått officiellt samarbete med rejsa framöver? Såg ju nu att ni kör på lunda i nästa vecka och verkar ju nästan fullt från rejsas sida redan och reducerat pris därigenom. Magnus kanske är öppen för vidare samarbete framöver?

Vore jättetråkigt om bankörningen med klubben dör ut pga av lågt intresse. Är ju för min egen del och kompisarna härifrån höjdpunkten på hela året.
Helt rätt och jättetråkigt, det blir färre och färre. Mantorp lockade fler när det gick som bäst men på slutet var det glest i deltagarlistan. 40-50 på Gelleråsen stämmer och när det var som flest strax över 60.

Rejsa är Magnus och ett gäng moderatorer på hemsida/forum. Körningen på Lunda är en privat körning Magnus och jag kokat ihop. Samarbete att vi erbjuder rejsaplatser har vi ju haft länge och kommer att fortsätta med. Tror det var 12 rejsaplatser på Gelleråsen nu sist. Vi pratar även med andra klubbar och försöker få in dom i bansamarbetet.

Vi kämpar på och hoppas 2025 blir ett bättre år och hoppas även fler vill komma och ställa ut sin bil eller bara komma förbi och prata Ford, ta en kaffe och kolla på bankörning. Hoppas Kalmargänget är tillbaka då ;)

Skriv svar