Hittade en Taunus coupe Gxl
- Pida
- Veteran
- Namn: Peter Palmér
- Kör: Capri mkII, Granada Coupé 2.6
Hittade en Taunus coupe Gxl
Tjenare!
Chefen på mitt jobb berättade idag att han brukar se en ford varje lördag när han är ute i skogen...
Han tog fram en karta o visade mej vart den stod så jag åkte o kollade på den o tog lite kort med mobilen:

Ägaren bor i kalmar och bilen har tydligen stått på detta ställe i många år... Avställd -92
Är det någon här som känner igen den?
Chefen på mitt jobb berättade idag att han brukar se en ford varje lördag när han är ute i skogen...
Han tog fram en karta o visade mej vart den stod så jag åkte o kollade på den o tog lite kort med mobilen:

Ägaren bor i kalmar och bilen har tydligen stått på detta ställe i många år... Avställd -92
Är det någon här som känner igen den?
-
SK Racing
- Pida
- Veteran
Det är möjligt, hann inte kolla speciellt mycket då jag var ute på andra ärenden.SK Racing skrev:Hade inte GXL oljetrycksmätare o lite andra mätare i mittkonsollen ?
Ska den hämtas så får röjsåg o lastmaskin finnas tillhands verkar det som
Ja fast sådär jättemycket vegetation var det inte bakom den så med lite möda kan man nog lyckas dra ut den utan röjsåg hehe.
-
Magnus S
-
SK Racing
- Pida
- Veteran
Jag var idag o visade bilen för frugan och hon ställde frågan: Skulle du kunna lämna en utav dina bilar sådär?
Nej var mitt svar på frågan...
Undrar som tidigare undrat: Hur fan kan man göra så?
Är bra sugen på att ta reda på ägaren o fråga om jag får hämta den gratis men då kommer vi till den där biten med för många projekt igen och då är det risk att jag själv får låta den stå sådär fast mitt i trädgården istället och det vill jag inte riktigt.
Någon annan som är sugen på den om jag släpar hem den?
Nej var mitt svar på frågan...
Undrar som tidigare undrat: Hur fan kan man göra så?
Är bra sugen på att ta reda på ägaren o fråga om jag får hämta den gratis men då kommer vi till den där biten med för många projekt igen och då är det risk att jag själv får låta den stå sådär fast mitt i trädgården istället och det vill jag inte riktigt.
Någon annan som är sugen på den om jag släpar hem den?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- Part_boy_no1
- Veteran
- Namn: Ronny Ribbheden
- Kör: Mondeo ghia -98 SEAT -98
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
BTW: Instrumentbrädan är visserligen inte lika muskelbilsfräck som den äldre, men har man kört en tidig så uppskattar man sedan rätt snabbt den senare, om än lite tråkigare, brädan. Den kom till mycket för att ge plats för ett vettigt ventilationssystem, sen var ju ergonomin rätt kass med huvudinstrumenten nere vid rattstången på den äldre brädan. Extrainstrument fanns inte till den nyare brädan, iaf inte på svensksålda. Pinto 2.0 är samma utförande som Granada (99 hk DIN) i dessa, kom -74 i GXL och bara för Sverige vad jag vet, beroende på avgaskraven som skärptes då. På andra marknader fortsatte Cologne 2.0 vara basmotor i Taunus GXL tills den ersattes av TC2-seriens Ghia-version. I Frankrike förekom GXL med Pinto 1600 av skatteskäl.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument