scorpio 2.0i -86
-
monkey_rsr
scorpio 2.0i -86
motorn spottar & fräser som en lama i bland
i samma veva lever varvräknaren ett eget liv ska i morgon köpa fördelarlock & rotor kan detta vara felet?? om inte vad kan det annars vara
tacksam för all hjälp
i samma veva lever varvräknaren ett eget liv ska i morgon köpa fördelarlock & rotor kan detta vara felet?? om inte vad kan det annars vara
tacksam för all hjälp
-
monkey_rsr
akut hjälp
nu är fördelarlocket & rotorn bytt + batteri sen har jag testat en annan tändspole men ingen skilnad med motorgången eller varvräknaren
vad kan det vara för fel??
vad kan det vara för fel??
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
-
monkey_rsr
-
monkey_rsr
varvräknarer hoppar omkringPersson skrev:Hur är varvräknaren är den bara död ibland? Eller hoppar den omkring?
Tändmodulen sitter på innerskärmen till höger på scorpion har jag för mej, en svart dosa som det står motorcraft på.
jag hittade en svart låda som sitter fast vid fördelaren som det står motorcraft på är det den??
- therealpinto
- Legend
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Kontakt:
-
monkey_rsr
men det ser ut som den är dit skruvadtherealpinto skrev:Japp, det stämmer, 1986 kan ha tändmodul på fördelaren. Då är det större risk att den är trasig men du måste byta hela fördelaren då...
/Gustaf
det finns på mekonomen för 545:-
är det värt att köpa?
vad ska jag göra om det inte är den som är sönder
- motorcraft
- Veteran
- Namn: Jörgen Jacobsson
- Kör: Cosworth Rwd & Sierra GT
- Medlemsnummer: 25
jepp den e skruvad..ta bort skruvarna sedan styr du modulen neråtmonkey_rsr skrev:men det ser ut som den är dit skruvad![]()
det finns på mekonomen för 545:-
är det värt att köpa?
vad ska jag göra om det inte är den som är sönder
för de sitter 3 kontaktstift uppåt som går sönder om du drar den rakt ut..
Mvh
-
monkey_rsr
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
-
monkey_rsr
Jag skrev in regnr på deras hemsida då kommer allt dom har till min bil ock de ska finnas en bosch och en motorkraft modul till min biltherealpinto skrev:Är det samma som på 2.8 så är det pyttesmå torx eller insex.
Dubbelkolla om Mekonomen listar rätt modul, de brukar inte ha till EFI utan bara förgasarbilarna...
/Gustaf
- therealpinto
- Legend
- Kontakt:
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Det e löjligt att dom fortfarande itne har fått rätt på krossfunktionen samt regnummer sökningen. vi ahr varit på å klagat.
men det e helt ok att lämna tebax den om den iten passar. se till att lådan e hel, fin och ren. samt att om du smutsar ner tändmodulen så rengör den.
Mvh
Keller - Mekonomen i Malmö Fosie AB
men det e helt ok att lämna tebax den om den iten passar. se till att lådan e hel, fin och ren. samt att om du smutsar ner tändmodulen så rengör den.
Mvh
-
monkey_rsr
ska ta mig till mekonomen i norrtälje i dag och köpa tändmodulenKeller skrev:Det e löjligt att dom fortfarande itne har fått rätt på krossfunktionen samt regnummer sökningen. vi ahr varit på å klagat.
Mvh
jag återkommer efter monteringen