MR402m - Sierra cosworth RWD

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Användarvisningsbild
Papillon
Legend
Namn: Johan
Kör: Audi A4 Ts -07
Kontakt:

Inlägg av Papillon »

riktigt snygga fälgar!
//Johan

MR402m

Inlägg av MR402m »

Cossy_Calle skrev:Är det inte lättare att göra om fästena än att krångla med en kylare i bak?
Om nu luften skulle leta sej in till kylaren i dina luft intag vart ska den ut sen då?

//Calle
den kjommer att styras ut genom bakljusen, annledningen till att det blev så här var delvis att en kompis kör med kylet iskuffen och han har gjort precis så här och det funkar riktigt bra...

MR402m

Inlägg av MR402m »

Papillon skrev:riktigt snygga fälgar!
tackar!

MR402m

Inlägg av MR402m »

Har köpt ny kaross till bygget, så nu blir det inget mer byggande på den gamla cossien, flyttar över en del grejer på den nya, så som framvagn motor,låda, stysystem och lite andra små pryttlar. tänkte även beställa coilovers till bilen någon dag framåt här, men vet inte riktigt vad jag ska ha för några. Har kollat på GAZ, dom har ju riktigt bra priser! men sen verkar det inte vara så mycket mer bra priser på resten av märkena på marknaden, och begagnat verkar var välldigt svårt till sierra. ingen här som vet nåt bra ställe att köpa coilovers på? förutom "rallydesign".

MR402m

Inlägg av MR402m »

lägger ut två bilder på ett gamalt nerlagt sido projekt, notera att grejerna sitter på en mk3 , ska sitta på mk4 86-90. cosworth replikas kittet är tillsalu
Bilagor
frontstöt 2.JPG
bakdel.JPG

MR402m

Inlägg av MR402m »

Bygger nog egna coiolovers istället utav universal coilovers, hittade ju bra priser på sådana hos Roadster.se, sitter ju uniballs i båda ändar men det får kapas bort och svetsa i gängad stång i ena änden. Bak behövs ju inga modifieringar. då hamnar prislappen på 4600:- för coilisar runt om, inte farligt!

Användarvisningsbild
jeims
Legend
Namn: David Jämsåker
Kör: Volvo v70, Volvo Pv
Medlemsnummer: 19

Inlägg av jeims »

björn. jag tog några bilder med mobilen på nya karossen. Kan lägga upp dem i denna tråden om du vill?

MR402m

Inlägg av MR402m »

jeims skrev:björn. jag tog några bilder med mobilen på nya karossen. Kan lägga upp dem i denna tråden om du vill?
ja gör det om du vill, vore bra då jag är för lat för att ta egna bilder på den.:)

Användarvisningsbild
jeims
Legend

Inlägg av jeims »

japp.. lägger upp några då på den gamla rallybilen.

obs.. tog dem med mobilkameran.

Användarvisningsbild
Cossy_Calle
Legend
Namn: Carl-Johan Andersson
Kör: RS Ford

Inlägg av Cossy_Calle »

Var det inte en cossie kaross?

Användarvisningsbild
jeims
Legend

Inlägg av jeims »

Cossy_Calle skrev:Var det inte en cossie kaross?
Detta är ju bilen som jesper sålde nyligen på säljes forumet som björn köpte.

Din fråga om cossie kaross eller inte grundar sig antagligen på att du sett huven som ligger på taket. Jag såg detta med när jag kom in i garaget. Svaret är så att jesper körde med en vanlig huv. Svårt att få tag på cossie huvar kanske.

Men björn.. jag hoppas du byter ut dina ic rör av avloppsrör och bygger nya av rostfritt nu!! :)

Användarvisningsbild
AffeAlien
Legend
Namn: Alf Sjöström
Kör: Ford Mondeo -08 & Toyta MR2 Turbo -95
Medlemsnummer: 519

Inlägg av AffeAlien »

lova att plockabort osthyveln på bagageluckan bara.

kul att ha en riktig rallybil också helt klart. Kul projekt.
/Mvh Alf

Toyota MR2 Turbo -95 - Busbil
Ford Mondeo -08 - Brukshäck

MR402m

Inlägg av MR402m »

AffeAlien skrev:lova att plockabort osthyveln på bagageluckan bara.

kul att ha en riktig rallybil också helt klart. Kul projekt.
jo, tro det eller ej men jesper vill faktiskt ha tillbaka osthyveln, men jag är bara glad att bli av med den, vill köra med orginal vinge.

Jesper

Inlägg av Jesper »

Hallå Grabbar !!

Osthyvel = OLDSCHOOL = COOLT

Vad är sexigare än en hottad 142:a med osthyvelstuk o 2 brölande webrar som är alldeles förstora.Givetvis prydd med slotmags 195 fram o 255 bak.
*drool* Luddig Teddyinredning o 7 doftgranar o tärningar.Fy Satan *drool*
Nu måste jag vara för mig själv en stund :D :D :D

Mvh : Jesper

MR402m

Inlägg av MR402m »

öhh, mmm ,ehh, jo 142 är ju coolt!?? om det sitter en jätte vässad volvo femma iden!:)

Skriv svar