installera shiftlight
-
impact
installera shiftlight
tjenna skulle behöva lite hjälp med att installera min shiftlight.
det är sladden som ska till tändspolen som jag behöver hjälp med.
bilen ifråga är en ford mondeo v6 -99

är jag helt ute och cyklar om det ska kopplas på nån av dom sladdarna som är inringade isånnafall vilken av dom?
det är sladden som ska till tändspolen som jag behöver hjälp med.
bilen ifråga är en ford mondeo v6 -99

är jag helt ute och cyklar om det ska kopplas på nån av dom sladdarna som är inringade isånnafall vilken av dom?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Mja. Du har ju EDIS fördelarlös tändning, så var du ska koppla beror litegrann på vad du har för shiftlight. På spolen har du tre kablar som så att säga går till 2 cylindrar var (wastefiretändning), så tar man bara en av dem så får du bara ut 1/3 av varvtalet. Det kan gå att justera på shiftlighten, men det är inte säkert.
Istället borde du kunna koppla in dig på kabeln till varvräknaren - 1999 tror jag inte du har separat EDIS-modul utan du får nog leta mellan databox och instrumentgrupp - det borde vara en ljusgrön kabel.
/Gustaf
Istället borde du kunna koppla in dig på kabeln till varvräknaren - 1999 tror jag inte du har separat EDIS-modul utan du får nog leta mellan databox och instrumentgrupp - det borde vara en ljusgrön kabel.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
impact
okey..
är jue 4 sladdar från shiftlighter röd, gul till 12v, svart jord & grön till tändspolen... i papprena jag fick med står det.
Green - on standard ignitions GREEN wire attaches to coil negative (-)
or electronic ignitions, such as wire to tacho terminal.
och på baksidan så kan man ändra en spak mellan lägena 4 , 6 & 8
och det står ingen om vad det är till för i papprena
, kanske nån som vet?
är jue 4 sladdar från shiftlighter röd, gul till 12v, svart jord & grön till tändspolen... i papprena jag fick med står det.
Green - on standard ignitions GREEN wire attaches to coil negative (-)
or electronic ignitions, such as wire to tacho terminal.
och på baksidan så kan man ändra en spak mellan lägena 4 , 6 & 8
och det står ingen om vad det är till för i papprena
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
-
impact
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
-
impact
- patito
- Veteran
- Namn: Patricio Vidal Y
- Kör: Ford Sierra 2.0i Mk1 -87
sladdarna som du kopplar in till mätarhuset är de ska söka på, kolla på kretskortet vilken kabeln som har ledningar till varvräknarn. på biltema har dem några jävligt smarta förgreningsclips typ, kolla http://www.biltema.se/products/product. ... emId=78436.