Hur gick besiktningen?
-
Scorpio_Racing
-
Scorpio_Racing
ok, ja lagade några läckor men kanske har nån fler. ja tror ja måste byta mellandämparen för röret ut ur den håller på att rosta av samt vid bakre skarven.Persson skrev:Att den går lite snålt, men mer troligt är en lite avgasläcka som lurar mätern lite. Be nån trycka in en trasa i slutpipen och lyssna efter läckage.
-
ToTTe
-
Tony-Avesta
- Veteran
- Namn: Tony L
- Kör: Allt möjligt
nextuz skrev:Hehe.. hur hårt provkör de denna måntro? =)
Tja hårt och hårt....
Har för mig att det stod 137 Km/H på GPS:ens maxfart för ett par år sedan då besiktningskillen kom tillbaka från provturen, och det var mestadels 50väg men en kort 70-sträcka.
Han blev lite röd om kinderna när jag nämnde att GPS:en lagrat hans toppfart under provturen....
Efter att killen berättat för sina arbetskollegor om min bil så slåss de nästan numera för att få besikta den så de får ta sig en provtur
KTL
Sierra Aero -89
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Är den där på riktigt vore det väldigt kul att veta hur den kom till och är hopsattTony-Avesta skrev:Jag ska besikta min -89 Sierra denna månad, men den är ju förädlad med en SAAB 2,3 turbomotor, BMW M3 E36 vxl-låda, BMW 740i kardan, BMW 540i slutväxel, SAAB 9000 fälgar m.m. Så det är bara att åka igenom med rent papper, inga problem.....![]()
![]()
![]()
![]()
MVH Tony
Blev inget besiktat i år tyvärr (hoppades få in veteranen 17m men rosten var omfattande, nyss klart...
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
Tony-Avesta
- Veteran
- Namn: Tony L
- Kör: Allt möjligt
Släggmek skrev:Är den där på riktigt vore det väldigt kul att veta hur den kom till och är hopsatt. Får vi se en projekttråd? Att den numera går som Amatörbyggt utgår jag från, annars blev det väl inte bara 1 smörgåstårta utan klippkort till overallerna i 5 år...
![]()
![]()
Den är på riktigt och har rullat genom besiktningarna utan minsta problem i flera år nu. Den rullar inte som Amatörbyggt eller ens Ombyggt fordon utan är bara regbesiktad med de ändringar som listades. Och det helt efter reglerna utan fjäskandes för besiktningsgubbarna med vare sig smörgåstårtor eller whiskeypavor.
Det finns en del att läsa lite här och var på nätet om bilen, även här på FMCS om du söker på "Ernst"
Här är en liten filmsnutt där jag leker på endast treans växel genom hela filmen.
http://saab.ath.cx/community/tony418/Ernst.mpg
En till där jag i ett tidigt stadium gasar lite på landsväg, bilen är piggare nu än den är på denna film. Men notera att jag har en helt vanlig standard svart bypassventil från SAAB på bilen, och kopplad som återledande och ändå kan den höras "dumpa" rätt tydligt, vilket många tror är omöjligt att det går att få en sådan att låta nåt alls.
http://saab.ath.cx/community/tony418/Si ... 0v%e4g.mpg
MVH Tony
Sierra Aero -89
-
Sandman