Byta Fjädrar sierra cosworth??
-
makarow
Byta Fjädrar sierra cosworth??
Har nu bytt fjädrar i bak..Betydligt högre och bättre nu till vintern..Och sen till problemet när jag skulle byta ifram...Jag lossna bulten nere på fjäderbenet och bände isär skiten...Sen förstod jag inte hur det skulle gå till och lossna det så jag tog en domkaraft och pressa isär det och det gick jiu bra fick dän allt och bytte fjäder men nu vet jag fan inte hur jag ska få tillbaka skiten för det är ju helt omöjligt fjäderbenet sticker ner flera cm nedanför självahålet som den ska in i om ni förstår hur jag menar..Är det nån som har ngn lösning på detta eller ????

- micke80
- Veteran
- Namn: Mikael F.
- Kör: BMW E24, E28, E39
Hmm, tror jag fattar vad du menar... Inga problem, bara till att bända länkarmen "neråt" med hjälp av en kofot, ett rör eller liknande... Bänd från länkarmens inre fäste i karossen mot krängningshämmaren, lägg en träkloss emellan när du bänder mot krängningshämmaren.. Därefter går det alldeles utmärkt att lirka i spindelleden i hålet på fjäderbenet. Lite svårt att förklara utan bilder kanske, men jag hoppas att du blir lite klokare av detta vetenskapliga inlägg *Gäsp*
-
makarow
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
kanon
Lter ju kanon att det funkade!!
nu blir man lite avis 4*4 och snö
ska åka o kolla på en mkII nu som plåster på såren!
säj till om du kommer till lidk med cossien så man kan få en tur!!
Mvh Calle
nu blir man lite avis 4*4 och snö
ska åka o kolla på en mkII nu som plåster på såren!
säj till om du kommer till lidk med cossien så man kan få en tur!!
Mvh Calle
-
makarow
-
P.Svensson
- Veteran
- Namn: Patrik Svensson
- Kör: Sierra cosworth 4x4