Törstig dohc -91 (felkoder)
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Törstig dohc -91 (felkoder)
Sierran har börjat bli väldigt törstig:mad:
Tidigare har den dragit 0,85 mestadels korta turer nu har jag kört 8mil (6mil i ett sträck och 2x 1mil kall) och fick i 14liter (1.75):eek:
Jag har kört felkoder på den och får inga fel med motorn avstängd, med motorn igång kommer kod 50 och inget mer.
Jag har inte gjort några ändringar på bilen.
Tips?
/Fredrik
Tidigare har den dragit 0,85 mestadels korta turer nu har jag kört 8mil (6mil i ett sträck och 2x 1mil kall) och fick i 14liter (1.75):eek:
Jag har kört felkoder på den och får inga fel med motorn avstängd, med motorn igång kommer kod 50 och inget mer.
Tips?
/Fredrik
- Persson
- Legend
- Namn: Peter Persson
- Kör: mest traktor
- Kontakt:
Varmkört? Annars stannar den på kod 50 tills bilen är riktigt varm.Fordofilen skrev:Sierran har börjat bli väldigt törstig:mad:
Tips?
/Fredrik
- Persson
- Legend
- Namn: Peter Persson
- Kör: mest traktor
- Kontakt:
Nu när du säger det så tror jag att nån har påpekat detta förr och jag har glömt:^oFordofilen skrev:Jag tar en längre tur med den imorrn och testar igen, körde bara 1mil landsväg innan.
Btw borde det inte stå i FAQ'n att bilen ska vara varm? Eller jag kanske bara är blind som inte ser det:^o
ska lägga in det på en gång...
Men det ska räcka att tempmätaren står i mitten. Oljan behöver inte ha drifttemp osv, bara kallstarts berikningen är borta så, den kanske är helt borta vid en 70-80 grader?
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Låter ju lite ologiskt.J_P skrev:Dubbelt så mycket på grund av lågt bränsletryck? det här med bränsleförbrukning påverkas av så många olika parametrar, men påverkar förbrukningen negativt gör den om det är för lågt.
Du har ingen förklaring till varför det blir så?
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
Holma
- Veteran
- Namn: Fredrik H
- Medlemsnummer: 406
Ingen skillnad vad jag har märkt, fast en dohc som tar 1,75 går inte som den ska:DPersson skrev:Går den som den ska då?
Tänkte så det inte är stopp i avgassystemet tex? Rasad katt?
Far nämnde slangning, kan passa bra iom att jag började ställa bilen på gatan (bor inne i stan) samtidigt som den började dra så mkt.
Nu står den på min P-ruta igen, får se om det gör något åt förbrukningen.
/Fredrik
- xe0n
- Veteran
- Namn: Tom Karlsson
- Kör: Audi GT coupé, Sierra Pinto
Tänk att ungarna ska vara så törstiga idag :PFordofilen skrev:Ingen skillnad vad jag har märkt, fast en dohc som tar 1,75 går inte som den ska:D
Far nämnde slangning, kan passa bra iom att jag började ställa bilen på gatan (bor inne i stan) samtidigt som den började dra så mkt.
Nu står den på min P-ruta igen, får se om det gör något åt förbrukningen.
/Fredrik