Ryckig gång mondeo 99
-
Stew
Ryckig gång mondeo 99
Hejsan,
Ytterliggare problem med mondeon har uppkommit. När tar det slut?
Denna gången är problemen som följer:
När bilen str på tomgång så pendlar varvtalet mellan 1000-1200 rpm.
Sedan när bilen är i rullning går allt bra, så länge man gasar. Släpper jag gasen och säg motorbromsar i en nedförsbacke så börjar bilen hoppa. Ungefär som att bränsleblandning eller insprutning blir fel. Direkt jag gasar till lite så släpper det. När jag motorbromsar igen så kommer det tillbaka. (Det blir samma sak om jag släpper gasen på plan mark också, så det har inte med motorbromsningen att göra. Bilen börjar hoppa mer och mer ju längre tid jag har gasen släppt)
har bytt Luftmassamätare på den i dagarna, för att rätta till detta felet.
Kan det vara så att jag måste in till verkstaden och säga till datorn att jag har en ny LMM? Eller behövs inte det på en såpass gammal bil?
Alla förslag är hjärtligt välkommna. Börjar bli lite desperat här
Mvh
Stefan
Ytterliggare problem med mondeon har uppkommit. När tar det slut?
Denna gången är problemen som följer:
När bilen str på tomgång så pendlar varvtalet mellan 1000-1200 rpm.
Sedan när bilen är i rullning går allt bra, så länge man gasar. Släpper jag gasen och säg motorbromsar i en nedförsbacke så börjar bilen hoppa. Ungefär som att bränsleblandning eller insprutning blir fel. Direkt jag gasar till lite så släpper det. När jag motorbromsar igen så kommer det tillbaka. (Det blir samma sak om jag släpper gasen på plan mark också, så det har inte med motorbromsningen att göra. Bilen börjar hoppa mer och mer ju längre tid jag har gasen släppt)
har bytt Luftmassamätare på den i dagarna, för att rätta till detta felet.
Kan det vara så att jag måste in till verkstaden och säga till datorn att jag har en ny LMM? Eller behövs inte det på en såpass gammal bil?
Alla förslag är hjärtligt välkommna. Börjar bli lite desperat här
Mvh
Stefan
-
Stew
Stiften är bytta...32995 skrev:Tja! Har samma problem med min mondeo.
Det blev lite bättre (framförallt tomgången) efter att jag bytt tänfkablar och stift, men det är något mer som spökar...
Mvh. Sami
Kan det vara tändkablarna?
Vad tros om lambdasonden? Kan det vara något?
vill inte lämna in den igen nu... Den kom ju just från mecken och då gick det på 10.000