Nej, först är svårt att vara. Bilsportartikeln skrev jag efter inspiration på Locostforumet och mycket lyckade test med att snygga till lite hjulnav i våras.
Men tipset blir ju inte sämre för det. Resultaten är nämligen riktigt bra!
m.ohlsson skrev:funkar lika bra med citronsyra,lättare å slippa massa bök med ström å skit
Nja visst citronsyra funkar men har man nåt som e riktigt gravrostigt så är elktrolysen bättre då den "skräcker" loss rosten bättre samt att den återskapar metallen till en viss del så blir ytan lite bättre..
Efter elktrolysbadet brukar jag lägga i delarna i ca 5% fosforsyra och efter det så duschar jag av det i blästerskåpet. Sen är det inte en tillstrymmelse till rost kvar
Sotvispen skrev:Nja visst citronsyra funkar men har man nåt som e riktigt gravrostigt så är elktrolysen bättre då den "skräcker" loss rosten bättre samt att den återskapar metallen till en viss del så blir ytan lite bättre..
Efter elktrolysbadet brukar jag lägga i delarna i ca 5% fosforsyra och efter det så duschar jag av det i blästerskåpet. Sen är det inte en tillstrymmelse till rost kvar
en polare som renoverar en 30tals ford, MYCKE rost på den, han har lagt hela karossen i citronsyra/vatten, vissa delar blir som nya och det som va riktigt gravrost blir som man glasblästrat,mattgrå yta,ja la ner ett par bromsok i ett dygn, blev sketbra,kom t.om fram ytbehandlingen på vissa ställen rosten inte "ätit" sig genom ännu, funkar kanon!!!
Tack: Simatec Stenungsund
TG Racing
Alutech.se
Skruffse.se
Dalhems.se
klockren tråd nu blir man ju tvungen att prova så klart. har länge tänk prova på att eloxera aluminium går ju till på nästa sama sätt så får bli att göra det med då när man ändå håller på å leker
Min erfarenhet är att man inte behöver dra på med så mycket spänning och ström, det funkar ändå. Med mer kräm blir det mest bara mer effektfullt att titta på, inte bättre resultat.
Jag håller på att bearbeta en bromsokskolv med citronsyra, eftersom jag inte ville bada hela kolven i elektrolysen. När det är klart kan jag visa bild på det.