Nya Ford S-MAX och Galaxy premiärvisas i Bryssel

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
humpeh
Erfaren
Namn: Tomas B
Kör: S-max-10 Phanter black, 140 tdci mps, Business

Förseningar i fabriken

Inlägg av humpeh »

Edelsvärd du som är säljare vad vet du om förseningarna, hur länge eller så.

//Tomas

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Namn: Fredda
Kör: 2018 Focus RS
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Hej!

Det visste jag faktiskt inte om, min bil kommer när som helst nu, jag har redan fått det svenska reg. numret.

Förresten så ska jag försöka ta mig ned till Sturup 30/5, så eventuellt finns det möjlighet för er att prova nya S-Maxen med Powershiftlåda och 163hk dieseln då om någon är sugen. Jag kan dock inte lova till 100% ännu, lite beroende på yttre omständigheter, jag har ju 70 mil enkel resa ungefär....

=)
humpeh skrev:Edelsvärd du som är säljare vad vet du om förseningarna, hur länge eller så.

//Tomas

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Jag fick precis besked, min bil finns i Sverige och jag har bilen hos mig senast fredag. Kolla med din ÅF, han kanske ser mer i systemen idag?

Tyvärr så har vi system som inte alltid kan ge oss helt exakt information om leveranstiderna.

humpeh skrev:Edelsvärd du som är säljare vad vet du om förseningarna, hur länge eller så.

//Tomas

Jacob
Erfaren
Namn: Jacob. A
Kör: S-max 2010

Inlägg av Jacob »

Hej Hej !.

Ska väl börja med å säga att jag är ny på detta forum.

Anledningen att jag sökte mig hit är att jag har beställt en S-max nu under våren.
Kör just nu en Passat variant -03 och är mycket nöjd med den, men jag behöver mer plats för barn och packning. Samt att jag saknar fords härliga styrning och chassi.
Har tidigare kört både focus och mondeo. Båda mycket rappare än passaten.

Jag undrar om någon har koll på leveranstider.
Min bil är beställd den 25/3.

Tyvärr är min säljarkontakt på semester i två veckor.

Tänkte väl närmast om "Edelsvärd" har någon koll på det eftersom du just fick besked om din.

humpeh
Erfaren

Inlägg av humpeh »

Edelsvärd skrev:Hej!

Det visste jag faktiskt inte om, min bil kommer när som helst nu, jag har redan fått det svenska reg. numret.

Förresten så ska jag försöka ta mig ned till Sturup 30/5, så eventuellt finns det möjlighet för er att prova nya S-Maxen med Powershiftlåda och 163hk dieseln då om någon är sugen. Jag kan dock inte lova till 100% ännu, lite beroende på yttre omständigheter, jag har ju 70 mil enkel resa ungefär....

=)
OK kul för dig Edelsvärd, vilket datum beställde du din då?
Jag hade prel tillverkningsdatum 12/5 men det blev ändrat är nu endast juni-10 som besked om när den ska tillverkas.
Konstigt att det kan bli 1 mån försenat bara så, beställde min hos Åf 13/3.

//Tomas

humpeh
Erfaren

Inlägg av humpeh »

Jacob skrev:Hej Hej !.

Anledningen att jag sökte mig hit är att jag har beställt en S-max nu under våren.
Kör just nu en Passat variant -03 och är mycket nöjd med den, men jag behöver mer plats för barn och packning. Samt att jag saknar fords härliga styrning och chassi.

Tänkte väl närmast om "Edelsvärd" har någon koll på det eftersom du just fick besked om din.
Vem som helst på din Åf kan väl kolla hur din bil ligger till......
Har du powershift-låda så skulle den först börja tillverkas typ 6/4 enl. min säljare undrar hur det stämmer......

//Tomas

humpeh
Erfaren

Inlägg av humpeh »

Edelsvärd, är din bil en demo så kanske det kan förklara varför du får den redan nu, men enl. min åf så skulle kundbilar gå före vilket jag iofs tvivlar på eller vad tror du.

//Tomas

Jacob
Erfaren

Inlägg av Jacob »

humpeh skrev:Vem som helst på din Åf kan väl kolla hur din bil ligger till......
Har du powershift-låda så skulle den först börja tillverkas typ 6/4 enl. min säljare undrar hur det stämmer......

//Tomas
Absolut kan dom det.
Fick tag på en annan säljare idag. Han kunde säga att den hade fått byggnadsdatum 12/5 och att det brukar ta ca en månad från det datumet till man kan hämta ut kärran.
Det låter väl ganska rimligt !?.

Jacob
Erfaren

Inlägg av Jacob »

.................Och nej, jag har inte powershift-låda. Tog vanlig manuell.

humpeh
Erfaren

Inlägg av humpeh »

Vad less man blir beställde min 13/3 o hade byggdat 12/5 oxå men har fått framflyttat vilken åf har du beställt av jacob?

//Tomas

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Glöm nu inte att det är måååååååånga saker som en försening kan bero på. justering av linan för ett visst tillval, vissa tillval tar slut ibland och underlev hinner inte med, fabrikerna är de enda som vet exakt vad som är anledningen.

Tyvärr så håller fabrikerna denna informationen för sig själva, även i nästan alla fall om FoMoCo själva ringer och frågar vad f-n det är frågan om.

Bilen kommer tyvärr inte snabbare för att ni ligger på eran försäljare, de kan inte göra så mycket mer. Är bilen beställd och har dessutom fått VIN nummer så e det bara snällt vänta och se när den kommer.

mvh C som beställde sin bil i april och fick den i dec men är supernöjd ändå.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Jacob
Erfaren

Inlägg av Jacob »

humpeh skrev:Vad less man blir beställde min 13/3 o hade byggdat 12/5 oxå men har fått framflyttat vilken åf har du beställt av jacob?

//Tomas
Den är beställd från Upplands Motor, Uppsala.

Tråkigt å höra att du fick framflyttat datum. Antar att det finns en risk att även min bil blev framflyttad.

Trist å vänta över sommaren!.

Jacob
Erfaren

Inlägg av Jacob »

C skrev:Glöm nu inte att det är måååååååånga saker som en försening kan bero på. justering av linan för ett visst tillval, vissa tillval tar slut ibland och underlev hinner inte med, fabrikerna är de enda som vet exakt vad som är anledningen.

Tyvärr så håller fabrikerna denna informationen för sig själva, även i nästan alla fall om FoMoCo själva ringer och frågar vad f-n det är frågan om.

Bilen kommer tyvärr inte snabbare för att ni ligger på eran försäljare, de kan inte göra så mycket mer. Är bilen beställd och har dessutom fått VIN nummer så e det bara snällt vänta och se när den kommer.

mvh C som beställde sin bil i april och fick den i dec men är supernöjd ändå.
Är VIN nummer detsamma som byggdatum ??. Är lite vilsen som synes !.

J_P
Veteran
Namn: JP
Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015

Inlägg av J_P »

VIN = Vechile Identification Number eller på svenska, chassinummer. Ja som C säger bilfabriker är ganska komplexa och många grejjer på ett spett, men lika så är det trist att vänta.. hoppas det löser sig och Ni får era bilar.

Användarvisningsbild
Edelsvärd
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Edelsvärd »

Hej!

Det beror lite på väntetid för produktionsplats, räkna dock med minst en månad byggtid och en månad leveranstid.
Jacob skrev:Hej Hej !.

Skriv svar