Köpråd focus 05&nyare
-
n-gatan
- Veteran
- Namn: Patrik Häggström
- Kör: mondeo
Köpråd focus 05&nyare
Hej , vad är de kända felen på "nya" focusen från 05
Är drivaxlarna fortfarande lika dåliga ?
generatorn har jag hört talas om . falsrosten ska väll nätan vara botad har jag hört .
Nyttiga tipps emotages tacksamt =)
generatorn har jag hört talas om . falsrosten ska väll nätan vara botad har jag hört .
-
Quistan
- Nybörjare
- Namn: richard
- Kör: Forf focus st
Drivaxlarna ska väl klara sig rätt bra om man kör med coilovers, Annars en känslig punkt, skärmen mot kofångare bak, den övergången vill gärna rosta eftersom det inte finns någon distans i mellan skarven.n-gatan skrev:Hej , vad är de kända felen på "nya" focusen från 05
-
Family_man
Kolla din tilltänkta Focus så att inte lacken blästrats bort på bakskärmarnas nedre framkanter(det sk hundbenet),detta är rätt vanligt pga att bakdörrarna verkar vara lite dåligt injusterade på många bilar vilket får till följd att bakskärmarnas nedre framkanter hamnar mitt i stensprutet.
På nyare Fordar finns en plastfilm monterad för att skydda just dessa partier från att få lackskador pga stensprut,även min -08 Focus verkar ha lite dåligt injusterade bakdörrar för plastfilmen nöts ned lite i taget men den är ju bara att ersätta med ny film innan lacken skadas.
Hittar du en Focus som inte har bortslagen lack eller rostskador på bakskärmarnas nedre framkanter tycker jag du skall köpa den skyddande plastfilmen hos en Fordhandlare och montera för att inte behöva drabbas av rostskador där i framtiden.
Även om din tilltänkta Focus har stänkskydd fram och bak är det ingen garanti för att inte drabbas,stensprutet når dit ändå.
En annan sak jag hört talas om från dem som kör Flexifuel modellen är att den motorn kan drabbas av ryckningar vid vissa varvtal och att inget kan göras åt detta då det är ett sk skönhetsfel enligt verkstaden,men det är bara nåt jag hört ryktesvägen.
Hoppas du fått lite hjälp på traven angående att köpa en Focus MkII.
På nyare Fordar finns en plastfilm monterad för att skydda just dessa partier från att få lackskador pga stensprut,även min -08 Focus verkar ha lite dåligt injusterade bakdörrar för plastfilmen nöts ned lite i taget men den är ju bara att ersätta med ny film innan lacken skadas.
Hittar du en Focus som inte har bortslagen lack eller rostskador på bakskärmarnas nedre framkanter tycker jag du skall köpa den skyddande plastfilmen hos en Fordhandlare och montera för att inte behöva drabbas av rostskador där i framtiden.
Även om din tilltänkta Focus har stänkskydd fram och bak är det ingen garanti för att inte drabbas,stensprutet når dit ändå.
En annan sak jag hört talas om från dem som kör Flexifuel modellen är att den motorn kan drabbas av ryckningar vid vissa varvtal och att inget kan göras åt detta då det är ett sk skönhetsfel enligt verkstaden,men det är bara nåt jag hört ryktesvägen.
Hoppas du fått lite hjälp på traven angående att köpa en Focus MkII.
-
Quistan
- Nybörjare
- Namn: richard
- Kör: Forf focus st
var det en focus flexi eller var det en st225n-gatan skrev:Ja det blev en 07:a med 7600 mil på mätaren , lite småskavanker men helt ok annars . 70000 tusen känns som rätt pris i alla fall .
Tyvärr la huvlåset av när jag tittade på den , tror det var nån plastbit som släppte . några tipps på hur man plockar upp det , slå sönder grillen eller ?
-
n-gatan
- Veteran
- Namn: Patrik Häggström
- Kör: mondeo
Tyvärr hdde jag inte så smala armar . skruvade dock bort plasten under .
Tog väll tio minuter tills jag fått upp huven .
Jag fick köpa hela låssattsen för 550 kr för att komma åt den sketna plastpinnen . Jag är övertygd om att den kommer att gå sönder igen så jag funderar på en bättre lösning än den där halvmesyren
Hydralenheten har jag hört talas om, men fick för mig att det gälde dom tidiga från 05 ?
Tog väll tio minuter tills jag fått upp huven .
Jag fick köpa hela låssattsen för 550 kr för att komma åt den sketna plastpinnen . Jag är övertygd om att den kommer att gå sönder igen så jag funderar på en bättre lösning än den där halvmesyren
Hydralenheten har jag hört talas om, men fick för mig att det gälde dom tidiga från 05 ?