Bilen det gäller är våran Ford scorpio 2,3 Ghia hgv -97. Iaf så när man ligger o kör och det kommer en större ojämnhet i vägen så när vänster bakhjul åker över det känns det som att bilen kränger åt sidan liksom nästan så att inte bakaxeln satt fast så att upphängningen for åt alla håll o kanter. Känns skumt men inga fel annars på väghållning eller att den gör så annars utan bara vid större hack i vägen eller gupp så känns det som att bilen gungar iväg åt sidan.
Okej tänker ni på några speciella? Är det svårt/kostsamt att byta isf? Nej har inte tummen mitt i handen ;-) Har dock inte hunnit kolla under så mycket då jag precis skaffat den :-)
Kolla alla, men dom större kanske märks mera. De som håller i hela bakvagnen lär ju inte gå omärkta förbi om dom börjar bli dåliga så att säga Att byta till nya orginal blir nog inte så dyrt, om du gör jobbet själv. Men räkna med att det tar längre tid än du räknat med Och bli inte förvånad om du kan behöva elda bort någon gammal rackare, dom kan sitta ordentligt fast, men var varsam med var du har tanken och slangarna.
Forza o Dalhems, har jag köpt bussningar av till min Sierra, Forza säljer Power Flex o dom är dyra med väldigt bra, Dalhems säljer lite av varje men dom jag köpt därifrån har namnet Polly Sport.
Sen finns det firmor på E-bay som har i princip allt o lite till.
TG har bussningar på lager, och är ungefär 2000:- billigare än Autoexperten. Detta var iofs på alla bussningar till en sierra, men det ger en fingervisning ändå tycker jag.
Holme skrev:TG har bussningar på lager, och är ungefär 2000:- billigare än Autoexperten. Detta var iofs på alla bussningar till en sierra, men det ger en fingervisning ändå tycker jag.
Kan vara värt att kolla upp dina dämpare innan du river ner hela bakvagnen.
Har råkat ut för liknade symtom tidigare och då har det varit en dämpare som har varit kass.
Skulle med egna erfarenheter som sagt syna dom bakre bärarmsbussningarna närmare, där jag på några sådana och liknande symtom just bytt dessa bussningar, är dock "lite" förarbete men känns dom mjuka är det värt jobbet,,