Eftersnack: FCS banträff på Kinnekulle Ring den 5 september 2010
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Surt/tråkigt! Hoppas det löser sig smidigt. Han får ju nu i alla fall en anledning att trimma ännu mera...Tralla skrev:På vägen hem fick jag dock ett samtal från Rickard med Focus RS mkI'en, "Randal", som ville bli upphämtad. Turboras på vägen hem... Han hade tur och hittade en vänlig butiksägare som lät honom ställa bilen på en en bevakad yta, så nu står den och väntar på trailning hem.
/"Det gäller ju att försöka tänka positivt".
- Nemesis_se
- Legend
- Namn: Peter Olesen
- Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
- Medlemsnummer: 188
Härliga bilder !!
t o m mina däck fick vara med
t o m mina däck fick vara med
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs
Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)
-
Zahak
- Mr C
- Veteran
- Namn: Christoffer
- Kör: Mondeo 3.0
- Medlemsnummer: 179
Tack för igår! Som sagt, mycket bra arrangemang. En rolig och utmanande bana. Har i år kört på Kartellens träffar på Gelleråsen och Mantorp. Även de träffarna var smidiga och trevliga.
Jag tycker att det inledande förarmötet är mycket bra (som alla kartellens träffar har haft). Det borde vara en självklarhet på alla banträffar.
Hoppas att det blir en fortsättning nästa år. Det är en otrolig förmån att få köra på Sveriges bästa banor för i sammanhanget ett mycket lågt pris.
Vad gäller min egen körning igår så kan man väl konstatera att det inte var en Mondeo bana... Jag dödade mina däck! Det kändes som dom skulle krängas av fälgarna. Corden kom fram så jag packade ihop vid tvåtiden. 205 däck är nog för smalt för närmare 1,6 ton bil.
Fina bilder Tobias!
Jag tycker att det inledande förarmötet är mycket bra (som alla kartellens träffar har haft). Det borde vara en självklarhet på alla banträffar.
Hoppas att det blir en fortsättning nästa år. Det är en otrolig förmån att få köra på Sveriges bästa banor för i sammanhanget ett mycket lågt pris.
Vad gäller min egen körning igår så kan man väl konstatera att det inte var en Mondeo bana... Jag dödade mina däck! Det kändes som dom skulle krängas av fälgarna. Corden kom fram så jag packade ihop vid tvåtiden. 205 däck är nog för smalt för närmare 1,6 ton bil.
Fina bilder Tobias!
- root
- Veteran
- Namn: Ulf Skogström
- Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
- Medlemsnummer: 21
Hallå
Jag får instämma att det var ett riktigt bra arrangemang.
Allt flöt på från insläpp och besiktning till körning och flaggvaktsbyten osv osv.
Eloge till SSI!!
Sen som vanligt kul att träffa Fordfolk. En del bekanta sen tidigare men också några nya ansikten. Kul!!
Jo, som P-A skrev så fick vi in 5 nya medlemmar. 17 bilar, inklusive jag själv, betalade banavgift. Inte så illa tycker jag.
Själva körningen var, som vanligt, hur kul som helst.
Det var första gången på Kinnekulle för mej. Tycker det var en ganska
teknisk bana med flera svåra kurvor. Lurigast var nog lilla vänsterböjen under bron i slutet på startrakan.
Där tappade jag myyyycket då jag var/är alldeles för feg att stå på i högfartssvängar.
Min kartläsare under dagen, Mikael Larsson, tog en bunt med schyssta bilder.
Jag lade upp dem här. Tack Micke!!
http://picasaweb.google.com/11169789430 ... directlink
Ha dä gött å väl mött på nästa års körningar!
/ulf
Jag får instämma att det var ett riktigt bra arrangemang.
Allt flöt på från insläpp och besiktning till körning och flaggvaktsbyten osv osv.
Eloge till SSI!!
Sen som vanligt kul att träffa Fordfolk. En del bekanta sen tidigare men också några nya ansikten. Kul!!
Jo, som P-A skrev så fick vi in 5 nya medlemmar. 17 bilar, inklusive jag själv, betalade banavgift. Inte så illa tycker jag.
Själva körningen var, som vanligt, hur kul som helst.
Det var första gången på Kinnekulle för mej. Tycker det var en ganska
teknisk bana med flera svåra kurvor. Lurigast var nog lilla vänsterböjen under bron i slutet på startrakan.
Där tappade jag myyyycket då jag var/är alldeles för feg att stå på i högfartssvängar.
Min kartläsare under dagen, Mikael Larsson, tog en bunt med schyssta bilder.
Jag lade upp dem här. Tack Micke!!
http://picasaweb.google.com/11169789430 ... directlink
Ha dä gött å väl mött på nästa års körningar!
/ulf
-
Zahak
Lite nyfiken på om någon hade koll på vilka hastigheter ni hade när ni gick in i kurvan under bron (slutet på startrakan), alltså när ni hade bromsat klart dåroot skrev:Det var första gången på Kinnekulle för mej. Tycker det var en ganska
Lyckades på ett av de sista varven att gå in i ca 140km/h, enligt bilen då.
-
Zahak
Jao, den var rätt läbbig. Började dagen i runt 110-120 km/h, sen blev det ju snabbare och snabbare efter hand. Första gången på Kinnekulle så jag får väl känna mig ganska nöjd.
Men i övrigt ska jag nog prata mer med andra om olika spårval, för det kändes som man hade mycket att hämta på rätt många ställen... (sen sista passet så var jag nog aningen för trött).
Mmm 180 på rakan? Ja focus RS får ju upp riktigt bra fart där
Själv hamnade jag väl på 150-160 mot slutet av rakan i bästa fall.
Men i övrigt ska jag nog prata mer med andra om olika spårval, för det kändes som man hade mycket att hämta på rätt många ställen... (sen sista passet så var jag nog aningen för trött).
Mmm 180 på rakan? Ja focus RS får ju upp riktigt bra fart där
Själv hamnade jag väl på 150-160 mot slutet av rakan i bästa fall.
- buellmannen
- Veteran
- Namn: Johan Sunde
- Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Jag brukar hålla 170-175 under bron...det gäller att gå ut till höger innan kurvan och börja svänga tidigt..Zahak skrev:Lite nyfiken på om någon hade koll på vilka hastigheter ni hade när ni gick in i kurvan under bron (slutet på startrakan), alltså när ni hade bromsat klart då
Lyckades på ett av de sista varven att gå in i ca 140km/h, enligt bilen då.
- buellmannen
- Veteran
- Namn: Johan Sunde
- Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Hade en kul dag ...Grymt bra avslut med fint väder på en av dom (enligt mig) roligaste banorna.
Riktigt kul att se lite nya ansikten med, bla fler Fiestor men även andra nya. Mkt bra körning utan större missöden..En Peugot som körde av rejält under bron, gick bra, men kunde slutat illa.Var en vit Focus RS som var ute å grävde lite grus med, men bara 2 hjul..Jag fick upp pulsen lite då iom att jag stod flaggvakt då.
Vi får hoppas på fler som kör nästa år...Var ju en del gamla rävar som sken med sin frånvaro med, Men man kan ju inte vara överallt.
Nu får man bara vänta tills nästa år..
Riktigt kul att se lite nya ansikten med, bla fler Fiestor men även andra nya. Mkt bra körning utan större missöden..En Peugot som körde av rejält under bron, gick bra, men kunde slutat illa.Var en vit Focus RS som var ute å grävde lite grus med, men bara 2 hjul..Jag fick upp pulsen lite då iom att jag stod flaggvakt då.
Vi får hoppas på fler som kör nästa år...Var ju en del gamla rävar som sken med sin frånvaro med, Men man kan ju inte vara överallt.
Nu får man bara vänta tills nästa år..