Eftersnack: FCS banträff på Kinnekulle Ring den 5 september 2010
- Tralla
- Veteran
- Namn: Tobias Elfström
- Kör: Ford/Saab/Toyota/Peugeot
- Medlemsnummer: 5
Mitt lilla skåp orkar med att få upp mig i 160-165 (mätarhastighet, troligen ner mot 155 i verkligheten). Försöker för det mesta hålla stumt med denna bil under bron. Märkte att det var ett av de få ställena jag ibland kom ifatt.buellmannen skrev:Jag brukar hålla 170-175 under bron...det gäller att gå ut till höger innan kurvan och börja svänga tidigt..
-
Zahak
Jo, tror att jag hade en ganska bra placering som så in i kurvan, och var ju aldrig så att man utnyttjade hela banan när man kom ut. Men det tar emot lite grann att kasta sig ut i en kurva där man inte ser någotbuellmannen skrev:Jag brukar hålla 170-175 under bron...det gäller att gå ut till höger innan kurvan och börja svänga tidigt..
EDIT: Klart, vet inte om jag hade kommit upp i 170-175 även om jag hade stått på gasen hela vägen...
- Peter 75
- Veteran
- Namn: Peter Carvall
- Kör: RS 2009
- Kontakt:
Hej alla.
Kul att ni hade det bra, själv hade man lyckats dubbelboka dena helg med familjen och en resa till badhotellet i Fredrikshamn, så det vart bara att snällt packa bilen och åka för husfridens skull, så man kan åka på alla andra tokigheter man brukar åka på.
Mvh
Peter
Under bron går det att stå på ordentligt, man får bara inte släppa gasen när man bestämt sig för då kommer bakändan på våra kära focusar
Kul att ni hade det bra, själv hade man lyckats dubbelboka dena helg med familjen och en resa till badhotellet i Fredrikshamn, så det vart bara att snällt packa bilen och åka för husfridens skull, så man kan åka på alla andra tokigheter man brukar åka på.
Mvh
Peter
Under bron går det att stå på ordentligt, man får bara inte släppa gasen när man bestämt sig för då kommer bakändan på våra kära focusar
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Bilen står kvar i västergötland och ska hämtas på onsdag kväll. Blir nog till att köpa en likadan turbo. Någon som vet var man köper en GR3071 som inte är alltför dyr?Focus RS skrev:Surt/tråkigt! Hoppas det löser sig smidigt. Han får ju nu i alla fall en anledning att trimma ännu mera...
/"Det gäller ju att försöka tänka positivt".
Annars var det riktigt kul trots gatdäck. Första banåkningen för min del. Bra arrangerat som flera sagt tidigare.
BTW. Tack för skjutsen Tobias!
Garaget: garaget.org/randal
- Torre
- Nybörjare
- Namn: Tom Andersson
- Kör: Ford Focus RS MK2
- Kontakt:
Hej alla
Tackar för en jätte trevlig helg, Tackar Petter för bra fixat med övernattning och maten, kanon bra för en annan som kört långt. Min första körning på Kinnekulle, rolig men lite klurig bana innan man lärdekänna den, och krävande för däcken, de såg inte roliga ut efteråt:(. Höll väl också kring 140km/h under bron, roligaste kurvan på hela banan. Tyckte allt flöt på bra, inga större missöden. Kommer lätt igen nästa år.
MvH Tom
Tackar för en jätte trevlig helg, Tackar Petter för bra fixat med övernattning och maten, kanon bra för en annan som kört långt. Min första körning på Kinnekulle, rolig men lite klurig bana innan man lärdekänna den, och krävande för däcken, de såg inte roliga ut efteråt:(. Höll väl också kring 140km/h under bron, roligaste kurvan på hela banan. Tyckte allt flöt på bra, inga större missöden. Kommer lätt igen nästa år.
MvH Tom
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Ja, det är bara att bryta ihop och komma igen!randal skrev:Bilen står kvar i västergötland och ska hämtas på onsdag kväll. Blir nog till att köpa en likadan turbo. Någon som vet var man köper en GR3071 som inte är alltför dyr?
-
team_hink
- Nybörjare
- Namn: Henrik I
- Kör: Blandat
Snabb är den absolut inte, men den hänger ju med en Rs500 utan problem med blistrade slicks och passagerare. Iofs kanske det är bra att hänga på en sånn för 1/6 utav vad din bil är värd:eek:Daytona skrev:Det var jag som körde RS500 och bilen är helt fantastisk, dessutom går den alltid "hem", trots stundtals stenhård överkörning...
Din pegg va riktigt snygg btw men inte speciellt snabb....
Jag har åkt 1,01,27 med 206 på kullen. Radical kör på 48sek då börjar det bli snabbt.
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Hur tänker du nu?team_hink skrev:Snabb är den absolut inte,
Jag har åkt 1,01,27 med 206 på kullen. Radical kör på 48sek då börjar det bli snabbt.
1,01,27 tycker jag helt klart för respekt med sig.
Egna tider vet jag inte, men hörde något om 1,06... kände mig inte hemma i bilen denna gången och har åkt fortare med samma bil förut med närmare halva effekten mot vad jag har nu.
Nya friska tag gäller för min del, och kanske med lite tur övervinna fegheten som flyttat in:^o
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash