Eftersnack: FCS banträff på Kinnekulle Ring den 5 september 2010

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.
Användarvisningsbild
Fast Ford
Veteran
Namn: Petter Wejsfelt
Kör: Allt svart, resten vitt!
Kontakt:

Inlägg av Fast Ford »

Cossy_Calle skrev:Var ju tvungen att dra uppmärksamheten från Fredin ;) Han blir ju så självgod när han vinner;)
+1 :p

Daytona
Erfaren
Namn: Charlie Strömnes
Kör: RS500

Inlägg av Daytona »

Fast Ford skrev:Med det menar du att RS500 inte va speciellt snabb heller eller vad?
Allting är ju relativt, men vi pratar ju trots allt gatbilar och någon Ford som nådde 1.01 tider var det väl ingen som såg i söndags.

//Petter
Just det, men för att vara en bil som kommer rakt från bandet med allt vad det innebär som t.ex gatdäck, originalhjulvinklar och en bil som normalt "inte släpper" förren vid 600-700 mil, så gick den faktiskt riktigt bra! Lite bättre än RS'en men bara lite.... :)

Skulle va kul att se om någon har bilder tagna från flaggposteringen under bron för att se hur chassit ser ut i vänstern!

Asse
Nybörjare
Namn: Erik Lindgren
Kör: Honda Integra Type R

Inlägg av Asse »

Daytona skrev:Det var jag som körde RS500 och bilen är helt fantastisk, dessutom går den alltid "hem", trots stundtals stenhård överkörning... :p

Din pegg va riktigt snygg btw men inte speciellt snabb....
1.01 tycker iaf jag är riktigt snabbt med en 206a.

Vad har du för tid med Vipern på Kinnekulle?
För den bilen är snabb! :)
Erik Lindgren
Honda Integra Type R

Daytona
Erfaren

Inlägg av Daytona »

Asse skrev:1.01 tycker iaf jag är riktigt snabbt med en 206a.

Vad har du för tid med Vipern på Kinnekulle?
För den bilen är snabb! :)
1,01 är en kanontid, absolut! :notworthy Skrev så för att retas lite bara......

Har inte hunnit pricka av Kinnekulle med Vipern, men kanske nästa år!
Ska däremot till Gotland med STACC 17-19 sept. Då blir det Viper piskning. Kanske någon här ska dit???

team_hink
Nybörjare
Namn: Henrik I
Kör: Blandat

Inlägg av team_hink »

Daytona skrev:1,01 är en kanontid, absolut! :notworthy Skrev så för att retas lite bara......

Har inte hunnit pricka av Kinnekulle med Vipern, men kanske nästa år!
Ska däremot till Gotland med STACC 17-19 sept. Då blir det Viper piskning. Kanske någon här ska dit???
Jo förstod nog att det var nått lurt bakom det uttalandet :)
Men efter en banträff så tjatas det massor ditten och datten osv, speciellt om andra märket på andra forum. Jag har förespråkat ett gemensamt forum där vi kan skälla på varann ist för 4 olika. Vi i kastellen behöver inte bli mer "vi och dom" utan mer "vi", det verkar ju redan knaka i fogarna för "kartellen" så låt oss nu hålla ihop.:thumbsup:
En annan del i ett gemensamt forum är att filmer och bilder kan läggas på samma ställe och den som kör Ford tex kan fota mer än bara Ford.

pat
Erfaren
Namn: Patrik W
Kör: Focus RS MKII

Inlägg av pat »

team_hink skrev:Jo förstod nog att det var nått lurt bakom det uttalandet :)
Men efter en banträff så tjatas det massor ditten och datten osv, speciellt om andra märket på andra forum. Jag har förespråkat ett gemensamt forum där vi kan skälla på varann ist för 4 olika. Vi i kastellen behöver inte bli mer "vi och dom" utan mer "vi", det verkar ju redan knaka i fogarna för "kartellen" så låt oss nu hålla ihop.:thumbsup:
En annan del i ett gemensamt forum är att filmer och bilder kan läggas på samma ställe och den som kör Ford tex kan fota mer än bara Ford.
Bra snack!
Jag gör såhär.... +1 :)
I don´t suffer from beeing insane, I enjoy every minute of it.
>Min bil på Garaget.org<

Peder_Nilsson
Nybörjare
Namn: Peder Nilsson
Kör: Numera billös

Inlägg av Peder_Nilsson »

Fast Ford skrev:1.01 är väl inte kattskit på Kullen. Men det verkar vara endel i Peugeotklubben som lär rulla ännu fortare där uppe om man kollar deras fart på rakan och under bron,180 blås:eek:. Finns endel matnyttigt för oss Fordister att lära märks.
Jag gillar din Pegga starkt i alla fall, älskar ljudet av N/A med lite snyt i.
Att jag sedan inte hänger med är ju en annan femma men det sporrar ju lite till nästa säsong, men antar att en 59.99 skulle sitta som en sportmössa på Peggan nästa år eller vad, och då är man ju efter igen;).

//Petter
Det där va dock en accord type-r som va uppe i den hastigheten men är med på peugeot forumet :)
Riktigt fin träff, får hoppas att intresset är större nästa år! Vore tråkigt om ni lämnade kartellen. :(
Mvh peder som körde denna bil

Bild
Bilagor
DSCF2801.JPG

abrown

Inlägg av abrown »

as one of the new members that joined the club on sunday id just like to say thanks for a superbly organised day, having travelled down the night before so that we would be fresh for the days fun it was great to see so many having fun with the sun shinning.

It was my first drive of the fiesta and was slightly surprised how well it handled yes we need to sort out the tyre/wheel settings and damm those subarus that i couldnt hang with on the straights lol but with 2 of us in the little fiesta we managed to have some great fun and left the day with smiles and talk about what we need to do, next year daniel will be driving his newly purchased subaru :eek: which means the fiesta will be in my hands :) so expect to see us at all the events next year.

hopefully a small oil cooler for the power steering will sort the small leakage from the system.

some great pics here cheers guys.

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Nice that you hade fun. I got oilcooler on my powersteering and that seems to work. And cooler on the engineoil too.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

abrown

Inlägg av abrown »

yep think oil cooler is the way to go, will hopefully get time next week to have a good look at the inner wheel arches or whats left of them lol my extra 90k was a bit much :p removal of the rear wheel spaces now that we have oz wheels etc might help as well lol, are you running your suspension settings as standard?

thinking of the camber settings as we really scrubbed the ouside of the front wheels.

p.s i can read swedish no probs just cant write it :)

Noborg

Inlägg av Noborg »

Zahak skrev:Lite nyfiken på om någon hade koll på vilka hastigheter ni hade när ni gick in i kurvan under bron (slutet på startrakan), alltså när ni hade bromsat klart då :)
Lyckades på ett av de sista varven att gå in i ca 140km/h, enligt bilen då.
jag hade 180 på mitt snabbaste varv, men då va de med skitdäck, med R-Däck hade jag nog kunnat pressa de till 195 ungefär, jag körde runt 1.04 tider på barumdäck som kostar 2 papp styck, så nästa år med R-Däck blir det under minuten!

Användarvisningsbild
Baby blå
Legend
Namn: Martin R
Kör: Transit

Inlägg av Baby blå »

Äntligen kommer nån med lite farter som jag kan relatera till. Började tvivla om jag lagt på momsen eller nåt när folk pratade hastigheter i depån.
Jag brukar ligga runt 180-185 med Sierran där.

//

Daytona
Erfaren

Inlägg av Daytona »

Tog det naturligvis lugnt i RS500 med gatdäck, och hade 175-180 i regel (GPS fart) innan avsläpp och mellan 155-160 under bron (GPS fart) under bron. Var aldrig i närheten av max med RS'en då den var lånad! Med R-däck skulle man förmodligen kunna hålla stumt.

Användarvisningsbild
Cossy_Calle
Legend
Namn: Carl-Johan Andersson
Kör: RS Ford

Inlägg av Cossy_Calle »

farsan skrev:Kommer komma upp lite kort från karten i veckan iallafall.
Men varför gör du "V" tecknet när du kör in efter finalen?:D:p
Veckorna går, men farsan racing levererar dåligt:cool:

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

Cossy_Calle skrev:Veckorna går, men farsan racing levererar dåligt:cool:
Om jag säger "Ooops", skäms lite o levererar i helgen då?
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Skriv svar