Eftersnack: FCS banträff på Kinnekulle Ring den 5 september 2010
-
Daytona
- Erfaren
- Namn: Charlie Strömnes
- Kör: RS500
Just det, men för att vara en bil som kommer rakt från bandet med allt vad det innebär som t.ex gatdäck, originalhjulvinklar och en bil som normalt "inte släpper" förren vid 600-700 mil, så gick den faktiskt riktigt bra! Lite bättre än RS'en men bara lite....Fast Ford skrev:Med det menar du att RS500 inte va speciellt snabb heller eller vad?
Allting är ju relativt, men vi pratar ju trots allt gatbilar och någon Ford som nådde 1.01 tider var det väl ingen som såg i söndags.
//Petter
Skulle va kul att se om någon har bilder tagna från flaggposteringen under bron för att se hur chassit ser ut i vänstern!
-
Asse
- Nybörjare
- Namn: Erik Lindgren
- Kör: Honda Integra Type R
1.01 tycker iaf jag är riktigt snabbt med en 206a.Daytona skrev:Det var jag som körde RS500 och bilen är helt fantastisk, dessutom går den alltid "hem", trots stundtals stenhård överkörning...
Din pegg va riktigt snygg btw men inte speciellt snabb....
Vad har du för tid med Vipern på Kinnekulle?
För den bilen är snabb!
Erik Lindgren
Honda Integra Type R
Honda Integra Type R
-
Daytona
- Erfaren
- Namn: Charlie Strömnes
- Kör: RS500
1,01 är en kanontid, absolut!Asse skrev:1.01 tycker iaf jag är riktigt snabbt med en 206a.
Vad har du för tid med Vipern på Kinnekulle?
För den bilen är snabb!
Har inte hunnit pricka av Kinnekulle med Vipern, men kanske nästa år!
Ska däremot till Gotland med STACC 17-19 sept. Då blir det Viper piskning. Kanske någon här ska dit???
-
team_hink
- Nybörjare
- Namn: Henrik I
- Kör: Blandat
Jo förstod nog att det var nått lurt bakom det uttalandetDaytona skrev:1,01 är en kanontid, absolut!Skrev så för att retas lite bara......
Har inte hunnit pricka av Kinnekulle med Vipern, men kanske nästa år!
Ska däremot till Gotland med STACC 17-19 sept. Då blir det Viper piskning. Kanske någon här ska dit???
Men efter en banträff så tjatas det massor ditten och datten osv, speciellt om andra märket på andra forum. Jag har förespråkat ett gemensamt forum där vi kan skälla på varann ist för 4 olika. Vi i kastellen behöver inte bli mer "vi och dom" utan mer "vi", det verkar ju redan knaka i fogarna för "kartellen" så låt oss nu hålla ihop.
En annan del i ett gemensamt forum är att filmer och bilder kan läggas på samma ställe och den som kör Ford tex kan fota mer än bara Ford.
-
pat
- Erfaren
- Namn: Patrik W
- Kör: Focus RS MKII
Bra snack!team_hink skrev:Jo förstod nog att det var nått lurt bakom det uttalandet
Men efter en banträff så tjatas det massor ditten och datten osv, speciellt om andra märket på andra forum. Jag har förespråkat ett gemensamt forum där vi kan skälla på varann ist för 4 olika. Vi i kastellen behöver inte bli mer "vi och dom" utan mer "vi", det verkar ju redan knaka i fogarna för "kartellen" så låt oss nu hålla ihop.
En annan del i ett gemensamt forum är att filmer och bilder kan läggas på samma ställe och den som kör Ford tex kan fota mer än bara Ford.
Jag gör såhär.... +1
I don´t suffer from beeing insane, I enjoy every minute of it.
>Min bil på Garaget.org<
>Min bil på Garaget.org<
-
Peder_Nilsson
- Nybörjare
- Namn: Peder Nilsson
- Kör: Numera billös
Det där va dock en accord type-r som va uppe i den hastigheten men är med på peugeot forumetFast Ford skrev:1.01 är väl inte kattskit på Kullen. Men det verkar vara endel i Peugeotklubben som lär rulla ännu fortare där uppe om man kollar deras fart på rakan och under bron,180 blås:eek:. Finns endel matnyttigt för oss Fordister att lära märks.
Jag gillar din Pegga starkt i alla fall, älskar ljudet av N/A med lite snyt i.
Att jag sedan inte hänger med är ju en annan femma men det sporrar ju lite till nästa säsong, men antar att en 59.99 skulle sitta som en sportmössa på Peggan nästa år eller vad, och då är man ju efter igen;).
//Petter
Riktigt fin träff, får hoppas att intresset är större nästa år! Vore tråkigt om ni lämnade kartellen.
Mvh peder som körde denna bil
- Bilagor
-
-
abrown
as one of the new members that joined the club on sunday id just like to say thanks for a superbly organised day, having travelled down the night before so that we would be fresh for the days fun it was great to see so many having fun with the sun shinning.
It was my first drive of the fiesta and was slightly surprised how well it handled yes we need to sort out the tyre/wheel settings and damm those subarus that i couldnt hang with on the straights lol but with 2 of us in the little fiesta we managed to have some great fun and left the day with smiles and talk about what we need to do, next year daniel will be driving his newly purchased subaru
which means the fiesta will be in my hands
so expect to see us at all the events next year.
hopefully a small oil cooler for the power steering will sort the small leakage from the system.
some great pics here cheers guys.
It was my first drive of the fiesta and was slightly surprised how well it handled yes we need to sort out the tyre/wheel settings and damm those subarus that i couldnt hang with on the straights lol but with 2 of us in the little fiesta we managed to have some great fun and left the day with smiles and talk about what we need to do, next year daniel will be driving his newly purchased subaru
hopefully a small oil cooler for the power steering will sort the small leakage from the system.
some great pics here cheers guys.
-
abrown
yep think oil cooler is the way to go, will hopefully get time next week to have a good look at the inner wheel arches or whats left of them lol my extra 90k was a bit much
removal of the rear wheel spaces now that we have oz wheels etc might help as well lol, are you running your suspension settings as standard?
thinking of the camber settings as we really scrubbed the ouside of the front wheels.
p.s i can read swedish no probs just cant write it
thinking of the camber settings as we really scrubbed the ouside of the front wheels.
p.s i can read swedish no probs just cant write it
-
Noborg
jag hade 180 på mitt snabbaste varv, men då va de med skitdäck, med R-Däck hade jag nog kunnat pressa de till 195 ungefär, jag körde runt 1.04 tider på barumdäck som kostar 2 papp styck, så nästa år med R-Däck blir det under minuten!Zahak skrev:Lite nyfiken på om någon hade koll på vilka hastigheter ni hade när ni gick in i kurvan under bron (slutet på startrakan), alltså när ni hade bromsat klart då
Lyckades på ett av de sista varven att gå in i ca 140km/h, enligt bilen då.
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford