Montera mudflaps från team torquesteer

Allt om Fords modeller C-MAX, Focus och Kuga.
Maffa
Erfaren
Namn: Marcus Olsson
Kör: Ford focus RS 10

Montera mudflaps från team torquesteer

Inlägg av Maffa »

Hej!

Har lite problem med att montera stänkskydd fram på min focus rs mk2'a. Undrar om någon har monterat deras och vet vad man ska göra med "spacern".

"The small bracket assembly supplied is for the middle section of the flap. it is bent to act as a 10mm spacer and tucks behind the lip where the side skirt comes round into the inner arch. You need to hang the flap so it is straight, position the bracket behind so it is tucked into the lip and then mark were it touches the mud flap. You can then drill the flap and bolt the bracket to the flap, this should hold the flap in position".

Hoppas någon här har beställt som kan förklara lite utförligare. Bak var skitenkelt att montera.

Tacksam för svar!

race_jocke
Erfaren
Namn: Joacim C
Kör: Focus RS MKII,Impreza wrx sti

Inlägg av race_jocke »

jag använde inte dom så löste jag de

Användarvisningsbild
root
Veteran
Namn: Ulf Skogström
Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
Medlemsnummer: 21

Inlägg av root »

Tjaba

Jag har precis satt på stänkskydd från team torquesteer.
Spacerna ska hänga i det lilla glappet som blir i hjulhuset där kjolpaketet
går runt in till innerskärmen. Dvs spacern ska bara hänga i kjolpaketet och sen fästas i stänkskyddet.
Anledningen är väl att det ska hålla stänkskyddet närmare mot innerskärmen men jag antar att det funkar bra lika bra utan.
Har inga bilder på stänkskydden monterade men ska se om jag kan hitta en bild som visar 'glappet' där spacern ska hänga.

/ulf

Användarvisningsbild
root
Veteran

Inlägg av root »

Inte världens bästa bild men spacern skall alltså hänga i glappet som finns mellan kjolpaketet och innerskärmen.
Se det inringade området på bilden.
temp.jpg
Hoppas det är till nån hjälp.
/ulf

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Hur ser spacern ut? Jag köpte från GGR och där var det en plåtbit med format som ett Z nästan. Den e för att hålla ut flapen från skärmen lite.. Ska se om jag hittar bild..

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Maffa
Erfaren

Inlägg av Maffa »

root skrev:Inte världens bästa bild men spacern skall alltså hänga i glappet som finns mellan kjolpaketet och innerskärmen.
Se det inringade området på bilden.
temp.jpg
Hoppas det är till nån hjälp.
/ulf
Hej Ulf!

Var inne lite på samma spår men jag hade testat lite längre ner och då kom inte stänkskyddet emot skärmen så att säga, då blev det ett litet mellanrum från stänkskyddet till skärmen. Ska göra ett nytt försök i helgen då jag även ska måla oken:)

C skrev:Hur ser spacern ut? Jag köpte från GGR och där var det en plåtbit med format som ett Z nästan. Den e för att hålla ut flapen från skärmen lite.. Ska se om jag hittar bild..

mvh C
Är en plåtbit som är format som ett "Z"

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Maffa skrev:Hej Ulf!

Var inne lite på samma spår men jag hade testat lite längre ner och då kom inte stänkskyddet emot skärmen så att säga, då blev det ett litet mellanrum från stänkskyddet till skärmen. Ska göra ett nytt försök i helgen då jag även ska måla oken:)

Är en plåtbit som är format som ett "Z"
Ok. Då e det troligvis likadant. Även jag satte den längre ner (ca 4cm längre ner IRL från den runda ringen på bilden) och pekandes innåt bilen och inte uppåt eller liknande. Funkar kanon och precis som du skriver så håller det ut mudflapen lite från plåtskärmen.

mvh C

X-ordis FMCS

Perrko
Erfaren
Namn: Per T
Kör: Focus RS mkII

Inlägg av Perrko »

Passar på att låna tråden.

Ni som har införskaffat mudflaps, vad blev det för sort? Har sett att det finns 2 olika, pvc och polyuretan.
Vilket är att föredra? Blir dom av pvc för tunna så att dom bara fladdrar omkring vid minsta fartvind?

Användarvisningsbild
root
Veteran

Inlägg av root »

Perrko skrev:Passar på att låna tråden.

Ni som har införskaffat mudflaps, vad blev det för sort? Har sett att det finns 2 olika, pvc och polyuretan.
Vilket är att föredra? Blir dom av pvc för tunna så att dom bara fladdrar omkring vid minsta fartvind?
Jag köpte pvc men har inte tagit ut bilen än så jag vet inte hur de kommer bete sig.
/ulf

Maffa
Erfaren

Inlägg av Maffa »

Perrko skrev:Passar på att låna tråden.

Kör med pvc, tycker det funkar kanon.

Användarvisningsbild
TommyH
Erfaren
Namn: Tommy Hellström
Kör: Focus RS

Inlägg av TommyH »

Kör pvc från SCC men dom höll inte för vintern, stora bitar som lossnat både nertill och på sidorna, å jag har inte kört med "fullspikade däck"
Det är också bara på dom bakre?? Trodde ett tag att jag backat över dom men tror inte det längre ( efter lite testande )

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Mina ha hållit för två vintrar, köpte dem av TG för jag var lat, kan ha varit ggr han köpte ifrån..

X-ordis FMCS

Skriv svar