C-MAX 1.8 FFV -05 som "rycker"
-
Baggis
- Nybörjare
- Namn: Jan Andersson
- Kör: C-MAX
C-MAX 1.8 FFV -05 som "rycker"
Min C-MAX har börjat rycka/dra ojämnt vid körning i jämn fart. Det känns precis som om man sitter och trycker ned lite/släpper tillbaka upp gaspedalen typ en gång per sekund. Fenomenet kan vara borta några 10-tals mil för att sen finnas ett tag. Felkoder är kollade utan att hitta några. Service har den fått "hela livet" på Ford-verkstan. Går normalt på E85, men har testat nån tank bensin utan att det gör nån skillnad. Någon som har nån idé om vad det kan vara?
-
Krolleg
- Erfaren
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Kör: Focus 1,8 FFV GHIA HGV
Be dom kolla så dina spjällägesgivare fungerar som dom skall. Fenomenet låter som på min bil men för mig har det blivit värre med tiden och nu börjar jag få felkod på detta.
Även om du inte fått felkod så borde dom kunna se i datorn om dom fungerar som dom skall. En går från 0-5V och den andra 5-0V så skillnaden skall alltid vara 5V mellan dom. På min bil pendlar det mellan 5,5-7,5V
Även om du inte fått felkod så borde dom kunna se i datorn om dom fungerar som dom skall. En går från 0-5V och den andra 5-0V så skillnaden skall alltid vara 5V mellan dom. På min bil pendlar det mellan 5,5-7,5V
Kristoffer Gustafsson
-
Baggis
- Nybörjare
- Namn: Jan Andersson
- Kör: C-MAX
Vilka spjällägesgivare tänker du på? Brukar ju finnas en som anger gasspällets läge, men vad är den andra i så fall? Den verkar ju ha elektronisk gas(utan mekanisk vajer), en del bilar med sånt har väl inte ens gasspjällsgivare, men du menar att det kan finnas inte bara en utan två?Krolleg skrev:Be dom kolla så dina spjällägesgivare fungerar som dom skall. Fenomenet låter som på min bil men för mig har det blivit värre med tiden och nu börjar jag få felkod på detta.