Export
- 4D4ME
- Veteran
- Namn: Michael Eliasson
- Kör: Focus ffv hgv -02, Fiesta 1,6 TiVCT titanium+ tillägg
Export
Jag måste bara skriva av mej och höra om nån annan varit med om nåt liknande! Har satt ut scorpan på blocket och i natt 00,30 fick jag ett sms besvarade via mail till ett annat namn? visade sig vara en sjöman från uk som vill köpa bilen, själv är han till havs men transaktionen skulle ske via paypal så långt verkar allt ok. En skeppare ska hämta bilen efter det att bet.skett, vet ej när. Medans mailkorr, pågår fick jag ett nytt sms från nästa engelsman! jag tycker det verkar skumt eller är scorpio 4x4 2,9 hgv så ovanliga i uk? Idéer eller tips eller har nån mer varit med om samma sak??
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Ignorera! Klassiskt tillvägagångssätt..
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
-
Henke_sierra
- Veteran
- Namn: Henric Dahlenfors
- Kör: Mondeo 2,2 -07, Honda CRF250X, Skoda pickup
Sålde en gamal dålig sierra på blocket för några veckor sedan och exakt samma sak hände mig...va oxå en skeppare från UK som skulle betala via paypal och skicka någon annan och hämnta den....tyckte det verkade skumt och mycke papersarbete att exportera en bil så jag valde en svensk köpare istället.
//Henke
//Henke
- 4D4ME
- Veteran
- Namn: Michael Eliasson
- Kör: Focus ffv hgv -02, Fiesta 1,6 TiVCT titanium+ tillägg
Tack för svar! Det verkar alltså vara rätt vanligt. Det blir så för mej också, var upp på transportstyrelsen och kika lite, verkar vara en hel del pappersjobb och ska vara exakt rätt ifyllda. Tack för infon!!!Henke_sierra skrev:Sålde en gamal dålig sierra på blocket för några veckor sedan och exakt samma sak hände mig...va oxå en skeppare från UK som skulle betala via paypal och skicka någon annan och hämnta den....tyckte det verkade skumt och mycke papersarbete att exportera en bil så jag valde en svensk köpare istället.
//Henke
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Dessa mejl och sms går ofta ut på att de skickar falska paypalöverföringar där de råkat föra över för mycket och säljaren som fått mer än vad han ville ha i annonsen för ivrigt över det som blev för mycket innan det kommit några pengar via Paypal. Annars brukar det vara falska checkar som banken villigt löser in och man genomför försäljningen och skriver papper. Några dagar senare ringer banken och meddelar att checken tyvärr inte är giltig och vill ha tillbaka sina pengar.
Dessa scams har florerat länge. Fick nog mitt första mejl kring år 2000. Finns mängder av människor i vårat avlånga land som gått på detta och beklagar sig på diverse forum.
Dessa scams har florerat länge. Fick nog mitt första mejl kring år 2000. Finns mängder av människor i vårat avlånga land som gått på detta och beklagar sig på diverse forum.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018