K: Låscylinder Scorpio 90-91.
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
K: Låscylinder Scorpio 90-91.
Hej
Som rubriken lyder så önskar jag köpa en låscylinder till en scorpio förardörren gärna med nyckel som fungerar. Ska vara den sorten som passar till originallarmet.
Jan-Peter
Som rubriken lyder så önskar jag köpa en låscylinder till en scorpio förardörren gärna med nyckel som fungerar. Ska vara den sorten som passar till originallarmet.
Jan-Peter
-
JPStromberg
- Veteran
Absolut ingen??
Finns det inte någon som har ett lås till en Scorpio som överlevt? Har varit på flera skrotar och tyvärr börjar nu Scorpio bli sällsynta även där...synd på en så trevlig bil.
Jan-Peter
Jan-Peter
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
-
JPStromberg
- Veteran
-
JPStromberg
- Veteran
Ännu inget/inga lås hittade?
Hej
Ingen som har något liggandes?? Tycker det är jobbigt att öppna ifrån Passagerare sidan när jag ska iväg med bilen eller för delen parkerat och ska låsa den igen.
Jan-Peter
Ingen som har något liggandes?? Tycker det är jobbigt att öppna ifrån Passagerare sidan när jag ska iväg med bilen eller för delen parkerat och ska låsa den igen.
Jan-Peter
-
SK Racing
Vad är det som hänt?
Sierrans och andra bilars cylindrar går att öppna för att byta ut innerhållet, nu kanske inte det går på just scorpans cylindrar men det är en tanke från min sida i allafall.
Jag har på Sierra haft isär o lagat/kodat om mina lås efter inbrott o på Datsun för att koda om dom så det blir samma nycklar överallt.
Sierrans och andra bilars cylindrar går att öppna för att byta ut innerhållet, nu kanske inte det går på just scorpans cylindrar men det är en tanke från min sida i allafall.
Jag har på Sierra haft isär o lagat/kodat om mina lås efter inbrott o på Datsun för att koda om dom så det blir samma nycklar överallt.
-
JPStromberg
- Veteran
Hej
I vårt fall så var det någon som tänkte "låna" bilen en natt utan att fråga om lov. Personen/personerna använde en skruvmejsel så det mesta av innehållet och huset blev skadat. Vi har provat att lägga i nya brickor (eller vad det heter) men får inte låset att fungerar ordentligt vill inte riktigt fjädra tillbaka. Så min tanke var att få tag i ett fräscht hus och flytta över våra delar.
Jan-Peter
I vårt fall så var det någon som tänkte "låna" bilen en natt utan att fråga om lov. Personen/personerna använde en skruvmejsel så det mesta av innehållet och huset blev skadat. Vi har provat att lägga i nya brickor (eller vad det heter) men får inte låset att fungerar ordentligt vill inte riktigt fjädra tillbaka. Så min tanke var att få tag i ett fräscht hus och flytta över våra delar.
Jan-Peter
-
JPStromberg
- Veteran
-
JPStromberg
- Veteran
-
JPStromberg
- Veteran
Mattias!
Jag är osäker på om låsen ifrån en 94'a passar på en 90'a. Var och tittade på en annan 94 och dom låsen såg tjockare ut än mina. Jag får nog avstå ditt erbjudande då jag är osäker.
Jan-Peter
Jan-Peter