Köpråd: Focus RS MkII
- Crusty
- Nybörjare
- Namn: Niklas Carlsson
- Kör: Focus RS
Köpråd: Focus RS MkII
Hej!
Efter nästan två års körning med en golf R32 så har suget efter en ny bil börjat komma. Körde Focus ST -06 innan golfen och nu har jag ställt in siktet på en Focus RS MkII. Har kollat runt på forumet lite grann och har några frågor som jag hoppas få svar på.
Läste om att vissa haft problem med kopplingspedal som fastnat, är detta något vanligt problem nuförtiden eller är dom flesta fixade?
Hur är det med läckande kondensvatten från AC:n? Är det också nåt vanligt fel eller bara några enstaka som haft det?
Är det nåt annat man ska tänka på när man letar RS?
Är på jakt efter en grön RS med runt 3-4000 mil på mätaren, just nu finns inga såna till salu men jag hoppas det dyker upp någon snart.
Efter nästan två års körning med en golf R32 så har suget efter en ny bil börjat komma. Körde Focus ST -06 innan golfen och nu har jag ställt in siktet på en Focus RS MkII. Har kollat runt på forumet lite grann och har några frågor som jag hoppas få svar på.
Läste om att vissa haft problem med kopplingspedal som fastnat, är detta något vanligt problem nuförtiden eller är dom flesta fixade?
Hur är det med läckande kondensvatten från AC:n? Är det också nåt vanligt fel eller bara några enstaka som haft det?
Är det nåt annat man ska tänka på när man letar RS?
Är på jakt efter en grön RS med runt 3-4000 mil på mätaren, just nu finns inga såna till salu men jag hoppas det dyker upp någon snart.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
De som har haft problem med kopplingspedalen har fått de fixade på garantin om de vänt sig till Fordverkstad så vi får hoppas att de som har haft problemen har gjort det.
Kondensvatten, om du menar det på passagerargolvet så är det inte så många som haft det, bara ett plasrör som ska föra luft från värmepaketet till höger bakre passagerarplats som lossnar. Enkelt för en verkstad eller meckglad ägare att åtgärda, bara lyfta på innergolvmattan efter man tagit bort ett par plastpaneler och sätta dit igen.
Kondensvatten, om du menar det på passagerargolvet så är det inte så många som haft det, bara ett plasrör som ska föra luft från värmepaketet till höger bakre passagerarplats som lossnar. Enkelt för en verkstad eller meckglad ägare att åtgärda, bara lyfta på innergolvmattan efter man tagit bort ett par plastpaneler och sätta dit igen.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Söker Ni bakgrundsinfo om RS:en så kolla in denna tråd.m => http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=47011 Där finns det mesta Ni söker...
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Jag kommer inte ihåg exakt men jag har för mig att det skulle bli 70 st från början, sedan höjdes det och slutade på 140 st. Sedan kom det 10 RS500 men bara 8 är kvar. Sök i tråden som p-a lade upp, där står det svart på vitt.
Med vänlig hälsning, C
Med vänlig hälsning, C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
yngwie
- Nybörjare
- Namn: Jonas Y
- Kör: -
Är det bara jag, men är det inte väldigt många RS ute till "drömpriser"? Dom kostade runt 330k+- ny, inte många blir värderade högre än 200k om man kollar bilpriser.se. Jag vet naturligtvis att man ska ta dom priserna med en nypa salt. Men man får en rätt så bra hum faktiskt.
Efterfrågan styr naturligtvis. Men bilarna blir ju inte sålda om man tittar på annonserna som finns ute. Så det snacket köper jag inte.
Efterfrågan styr naturligtvis. Men bilarna blir ju inte sålda om man tittar på annonserna som finns ute. Så det snacket köper jag inte.