Mondeo mk4 reg belysning
-
hammerå
- Nybörjare
- Namn: Mattias Hammerå
- Kör: Mondeo Titanium X -08
Mondeo mk4 reg belysning
Hej.
Jag tänkte se vilka lampor det satt i nummerplåtsbelysningen på min mondeo kombi -08.
Pillade väck lampan och hörde ett bleck trilla ner på baksidan som förmodligen håller fast lamphuset i bakluckan.
Hur får jag nu tag i detta blecket så jag kan fästa lamphuset igen för som det är nu så hänger det bara och dinglar xD.
Jag tänkte se vilka lampor det satt i nummerplåtsbelysningen på min mondeo kombi -08.
Pillade väck lampan och hörde ett bleck trilla ner på baksidan som förmodligen håller fast lamphuset i bakluckan.
Hur får jag nu tag i detta blecket så jag kan fästa lamphuset igen för som det är nu så hänger det bara och dinglar xD.
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Förmodligen är det ny komplett lampenhet (http://bilder.lagabasen.se/delar/1077/1077296993vy1.jpg) som gäller.
Finns för runt 80:- hos skroten och gissar inte springer på allt för mycket hos Ford.
Kan möjligen gå att fixera fast befintliga skyltbelysningen med lite smältlim...
Finns för runt 80:- hos skroten och gissar inte springer på allt för mycket hos Ford.
Kan möjligen gå att fixera fast befintliga skyltbelysningen med lite smältlim...
-
randal
- Veteran
- Namn: Rickard Lindfors
- Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10
Har inte en Mondeo, men det bör väl vara samma på s-max (2011). Har bytt till led i regbelysningen samt i belysningen i backspeglarna. Regbelysningen behöver inte canbus. Det behövdes däremot i belysningen i backspeglarna då de bara blinkade till med vanliga ledlampor.
Garaget: garaget.org/randal
- JonasA
- Nybörjare
- Namn: Jonas A
- Kör: Mondeo 2,0 TDCI -09 Mustang cab -65
http://www.diodhuset.se/diod-led-lampor ... nbus-3-smd
Denna modell köpte jag och den lyser upp ungefär lika mycket som vanliga glödisar
men sen beror det ju hur bra man vill att andra ska se ditt regnr i mörker:stop:
Denna modell köpte jag och den lyser upp ungefär lika mycket som vanliga glödisar
men sen beror det ju hur bra man vill att andra ska se ditt regnr i mörker:stop: