antisladd? och annan utrustning!
-
zebylon
- Nybörjare
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: mondeo mk3 2.5
antisladd? och annan utrustning!
Undrar lite om man kan se om man har antisladd. mondeo 2001 ghia. har ingen instruktionsbok och har googlat efter olika utrustnings nivåer på just 01 ghia men hittar inget. I annonsen så stod det antispinn och anti-sladd när jag köpte den. antispinn vet jag att det är på den, men antisladd vete tusan, och har inte kunnat testa heller nu när det e barmark !
Hur är det med regnsensor? har automatisk inner backspegel och har läst att om man har det så bör man kanske ha regnsensor, sen sitter det någon svart avlång sensor på fönstret ovanför backspegeln det kanske är nått annat!
Hur är det med regnsensor? har automatisk inner backspegel och har läst att om man har det så bör man kanske ha regnsensor, sen sitter det någon svart avlång sensor på fönstret ovanför backspegeln det kanske är nått annat!
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Det ska gå att få fram utrustningsnivå på Fords ETIS-site, http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do
Vår gamla Ghia -02 har texten "Med elektronisk stabilitetsstyrning" under listan med " mindre betydande kännetecken". Å andra sidan står det att den har 8-vägs elsäte också, det stämmer inte.
Men kolla ditt regnr där.
/Gustaf
Vår gamla Ghia -02 har texten "Med elektronisk stabilitetsstyrning" under listan med " mindre betydande kännetecken". Å andra sidan står det att den har 8-vägs elsäte också, det stämmer inte.
Men kolla ditt regnr där.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
zebylon
- Nybörjare
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: mondeo mk3 2.5
tack för tipset på siten, slog in chassi nr och fick fram allt om bilen, det stod att det var med elektriskt stabilitetsstyrning och det stod att den inte hade färddator men det har den annars stämmer nog allt. bilen i fråga är en mondeo mk3 ghia 4D sedan v6 uttagen 2001-10
har en knapp som det är en bil med sladd spår efter men det är väl för å stänga av anti-spinnet!?
har en knapp som det är en bil med sladd spår efter men det är väl för å stänga av anti-spinnet!?
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Det står utan färddator på min gamla Ghia också. Jag tror det är en översättningsgrej, på engelska står det "less warning display" vilket ju är nåt annat. Jag har jobbat en del med översättning åt Ford och förstår varför det blir knas ibland. Firmorna som översätter arbetar mest i en form av XML-kod där det är svårt att se sammanhanget i fraserna som översätts...
/Gustaf
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost