bagageluckan i baklås =( (mondeo 2009)
-
krycko
- Nybörjare
- Namn: krycko lundberg
- Kör: ford mondeo 2.0tdci (2009)
bagageluckan i baklås =( (mondeo 2009)
mondeo kombi 2009 , bakluckan går ej öppna , är de bara fram med järnspettet som gäller =) eller finns de nån grej som man kan frigöra inifrån bilen?
tack på förhand!!
mvh krycko
tack på förhand!!
mvh krycko
-
Borg
- Nybörjare
- Namn: Anders Borg
- Kör: EcoSport, Kuga, Mondeo
Ja, tyvärr verkar Fords problem med det svenska klimatet fortsätta..?
Inne på min femte Ford-kombi och SAMTLIGA före denna har haft problem med sönderärgade kablar/kontakter i bakluckan = Ingen möjlighet att öppna luckan, oavsett med fjärrnyckel eller instrumentpanelknapp... Solenoiden lägger helt enkelt av...
Mina 90-tals-Mondeos hade i alla fall en vajer från förarplats...
En ny kabeldragning samt ny solenoid/lucköppnarmotor garanterar inte att det kan bli kortis igen, så min Mondeo 04 har numera en nödlösning: En vajer som sticker ut från luckan går direkt till det mekaniska låset och det fungerar... Inte snyggt, men det fungerar...
P.S. Kolla även skyltbelysningen när du ändå är där och river... ;-)
Inne på min femte Ford-kombi och SAMTLIGA före denna har haft problem med sönderärgade kablar/kontakter i bakluckan = Ingen möjlighet att öppna luckan, oavsett med fjärrnyckel eller instrumentpanelknapp... Solenoiden lägger helt enkelt av...
Mina 90-tals-Mondeos hade i alla fall en vajer från förarplats...
En ny kabeldragning samt ny solenoid/lucköppnarmotor garanterar inte att det kan bli kortis igen, så min Mondeo 04 har numera en nödlösning: En vajer som sticker ut från luckan går direkt till det mekaniska låset och det fungerar... Inte snyggt, men det fungerar...
P.S. Kolla även skyltbelysningen när du ändå är där och river... ;-)