Focus 06 -Bagage luckans handtag funkar inte
-
sebbanboy14
- Veteran
- Namn: Sebastian Ågren
- Kör: Mazda RX-8 och Ford Focus
Focus 06 -Bagage luckans handtag funkar inte
Hejsan!
Läste innan köp av Focusarna att just bagageluckans handtag brukar va problem med. Tänkte höra om någon vet va delen heter? Typ om mna kan köpa den på ebay eller annan sidan som säljer delen?
Tänket även fråga om folk vet om den är lättbytt? Eller om jag ska lämna in den för att fixa det?
Läste innan köp av Focusarna att just bagageluckans handtag brukar va problem med. Tänkte höra om någon vet va delen heter? Typ om mna kan köpa den på ebay eller annan sidan som säljer delen?
Tänket även fråga om folk vet om den är lättbytt? Eller om jag ska lämna in den för att fixa det?
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Det är microbrytaren i handtaget som slutar fungera.
För att byta den så måste du plocka ner hela plasten i bagageluckan, sen sitter handtaget med 4 st skruvar från insidan (10mm) .
Troligen får du köpa hela handtaget. Har iaf inte hittat någonstans var man kan köpa bara knappsatsen.
För att byta den så måste du plocka ner hela plasten i bagageluckan, sen sitter handtaget med 4 st skruvar från insidan (10mm) .
Troligen får du köpa hela handtaget. Har iaf inte hittat någonstans var man kan köpa bara knappsatsen.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
sebbanboy14
- Veteran
- Namn: Sebastian Ågren
- Kör: Mazda RX-8 och Ford Focus
-
Bmcmini
- Nybörjare
- Namn: Joakim johansson
- Kör: Focus ST 225
Jag köpte den på Ford men annars hittade jag den här http://www.fordpartsuk.com/shop/ford_fo ... _c_104.htm
-
noggerblack
- Erfaren
- Namn: dennis
- Kör: c-max