Backljus kontrolleras dessa på besiktningen?
-
yoyo
- Erfaren
- Namn: Camilla Larsson
- Kör: Ford Focus
Backljus kontrolleras dessa på besiktningen?
Backljuset fungerar inte på bilen- är något elfel. Nu ska bilen in på besiktning om bara någon dag. En lätt lastbil/ skåpbil. Men så slog det mig- kontrollerar bilbesiktningen backljuset? Måste det fungera på bilen? Kommer jag få anmärkning? Underkänt? Eller är det inget som bilbesiktningen bryr sig om alls?
Hur är det med dimljus och parkeringsljus? Kontrolleras dessa?
Hur är det med dimljus och parkeringsljus? Kontrolleras dessa?
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Backljus kontrolleras inte. Däremot om det är tänt och inte går att släcka, det är en anmärkning.
Dimljus, ska sitta fast, vara justerade till rätt höjs så de inte är blandade eller fel ljusbild. Får även inte Xenonkonverteras eller liknande..
Positionsljus "Parkeringsljus" ska funka allihopa!
Mvh Jonas
Dimljus, ska sitta fast, vara justerade till rätt höjs så de inte är blandade eller fel ljusbild. Får även inte Xenonkonverteras eller liknande..
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Tillägg på dimljus: Måste vara hela men behöver inte fungera. Fungerar dom så ska dom lysa korrekt.MalZon skrev:Backljus kontrolleras inte. Däremot om det är tänt och inte går att släcka, det är en anmärkning.
Mvh Jonas
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
SK Racing
- vr00mfondel
- Veteran
- Namn: Jimmy Söderstjerna
- Kör: Mustang Mach E
- Medlemsnummer: 60
I så fall är både min Mondeo och Cougar olagliga från fabrik, så det tror jag inte.SK Racing skrev:Är det inte så ang dimmljus, att dessa inte skall gå att tända/kombinera med halvljus?
Däremot så får de inte användas tillsammans med halvljus
Sierra XR4i -84 | Scorpio Cosworth -93 | Mondeo V6 -98 | Fiesta ST -05 | Mondeo 2.0 -04 | Mondeo V6 -05 | Fiesta 1.4 -04 | Mondeo TDCi -07 | Mondeo TDCi -15 | Mustang V8 -15 | Mondeo TDCi -18 | Mustang Mach E AWD -21
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Naj, då skulle alla bilar vara underkända. Brukandefråga.SK Racing skrev:Är det inte så ang dimmljus, att dessa inte skall gå att tända/kombinera med halvljus?
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
-
SK Racing
-
SK Racing
Ville ju komma ihåg att det var så ja, kollade på Pappas Skoda som bara är ett par år gammal o dimljusen släcks när en vrider på halvljuset, jag fick inte dimljuset och halvljuset att fungera samtidigt.
Dock nu när jag tänker på det, så har jag varit med om att äldre bilar som kommit till Sverige genom egen import, kan kombinera dim o halvljus.
Men men, var inte meningen o dra detta i långbänk, men jäkligt kul att jag för en gång skull mindes rätt, det händer inte ofta.
Dock nu när jag tänker på det, så har jag varit med om att äldre bilar som kommit till Sverige genom egen import, kan kombinera dim o halvljus.
Men men, var inte meningen o dra detta i långbänk, men jäkligt kul att jag för en gång skull mindes rätt, det händer inte ofta.