Svårstartad Mondeo Flexifuel *Fixat*

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
ivanhoe
Nybörjare
Namn: Johan Ivarsson
Kör: Ford Mondeo-08 Flexifuel

Svårstartad Mondeo Flexifuel *Fixat*

Inlägg av ivanhoe »

Halloj på er, jag skrev i en tidigare tråd om min bil "Ford Flexifuel MK4 08" som var svårstartad när den var kall, den startade efter ca 3-4 försök, sen fick man vänta någon minut innan man kunde köra annars dog den. Fick tips i ett annat forum att jag skulle slå i en hel flaska med Redline Si-Alcohol, speciellt för Flexifuel/Biopower bilar. Jag trodde aldrig det skulle fungera, men jag slog i en flaska, tankade fullt med etanol. sen körde jag ca 4:a mil. Och imorse var det -9 och då brukar jag få krångla, men den startade som aldrig förr, jag han knappt vrida om nyckeln innan den startade. Det känns så jäkla skönt att bilfan äntligen går som den ska! =)

Ford4Life
Veteran
Namn: Rickard Å
Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD

Inlägg av Ford4Life »

Prova göra rent spjällhuset annars, verkar ha hjälpt i mitt fall (hoppas jag).

Btw, nån som vet något bra medel som tar bort sot? Provade lite olika, olja, bromsrengörning av olika märken osv. Men hittade inget som riktgt bet, det bästa var nog nån olja med krypegenskaper.

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Diesel ska vara bra på att ta sot.

ivanhoe
Nybörjare
Namn: Johan Ivarsson
Kör: Ford Mondeo-08 Flexifuel

Inlägg av ivanhoe »

Ångrar mig, har visat sig att bilen endast går normalt på etanol, kör jag på bensin är den extremt svårstartad......

Ford4Life
Veteran
Namn: Rickard Å
Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD

Inlägg av Ford4Life »

Låter som innan jag gjorde rent spjällhuset, fast då gick den något bättre på bensin.
Men om den går som den ska på etanol är det väl bra, bara för du kan blanda och köra på bensin så behöver du ju inte göra det.

Skriv svar