Extravärmare
-
tommyimo
- Nybörjare
- Namn: Tommy Karlsson
- Kör: Ford kuga titanium 2,0cdti
Extravärmare
Har precis köpt en kuga 2011 som har extravärmare.
finns det något sätt att få timer eller fjärrstart på värmaren eller funkar den bara som stöd under färd?
18/9 2016 Ingen som vet
har sett i andra trådar men det gällde mondeo. kan det funka lika?
finns det något sätt att få timer eller fjärrstart på värmaren eller funkar den bara som stöd under färd?
18/9 2016 Ingen som vet
har sett i andra trådar men det gällde mondeo. kan det funka lika?
-
Jocke_B
- Nybörjare
- Namn: Johan Öhman
- Kör: Ford Kuga 2.0 TDCI Aut vit 2012
Corvette cupé 350 aut svart 1972 - Ort: Skellefteå
Antar att den är lika som min 2012, man ställer timers via färddatorn. Det gick inte att köpa till fjärrstyrning enligt Ford när jag köpte den.
Som tur var så hittade jag ett företag i Ryssland som säljer olika styrningar. Jag köpte en som man man trycker in i OBD-II uttaget och sen startar man värmaren med fyra tryck på låsknappen på den vanliga nyckeln, den går även att direktstarta via en knapp på adaptern, har varit mycket nöjd med den fast nu har vi flyttat till Portugal så nu används den inte alls...
De har även inbyggnadsvarianter som man styr via mobilen, bra om man har bilen utom räckhåll med nyckeln.
Som tur var så hittade jag ett företag i Ryssland som säljer olika styrningar. Jag köpte en som man man trycker in i OBD-II uttaget och sen startar man värmaren med fyra tryck på låsknappen på den vanliga nyckeln, den går även att direktstarta via en knapp på adaptern, har varit mycket nöjd med den fast nu har vi flyttat till Portugal så nu används den inte alls...
De har även inbyggnadsvarianter som man styr via mobilen, bra om man har bilen utom räckhåll med nyckeln.
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Jag har ju fjärrstyrning till min Mondeo 2011, originalprylar. Märkligt att det hävdas att det inte kan köpas till då.
Dock frågade jag min lokala verkstad vad en ny dosa kostar då min gamla ser lite tråkig ut. 2500kr, så jag behåller min gamla så länge den fungerar
.
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Dock frågade jag min lokala verkstad vad en ny dosa kostar då min gamla ser lite tråkig ut. 2500kr, så jag behåller min gamla så länge den fungerar
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!