Stänga av automatiska sidobackspeglar
-
JohanD75
- Veteran
- Namn: Johan D
- Kör: BMW 520d m-sport xdrive -19
Stänga av automatiska sidobackspeglar
Hej,
Går det att koppla ur funktionen med att sidospeglarna
fälls in/ut vid låsning/upplåsning av bilen? Står säkert i instruktionsboken, av lathet frågar jag här dock:)
Fällningen känns onödigt nu på vintern speciellt då speglarna kanske riskerar att frysa fast.
Tack på förhand.
fälls in/ut vid låsning/upplåsning av bilen? Står säkert i instruktionsboken, av lathet frågar jag här dock:)
Fällningen känns onödigt nu på vintern speciellt då speglarna kanske riskerar att frysa fast.
Tack på förhand.
- marsch
- Veteran
- Namn: Marcel Blomquist
- Kör: Ford Focus RS mk3, Ford S-Max 2.0Ecoboost, Ford Kuga ST-LINE, Audi TTs
- Medlemsnummer: 347
- Kontakt:
Det finns möjlighet att stänga av i menyn under inställningar.JohanD75 skrev:Hej,
Tack på förhand.
-
Ford4Life
- Veteran
- Namn: Rickard Å
- Kör: Volvo V90 D3
Mondeo Mk4 Business Edition - SÅLD - Ort: Härnösand
Det är väl fördelen med de lite äldre modellerna, där kan man välja själv om man ska fälla in dom eller inte. Dock måste man slå på tändningen om man glömmer fälla in dom vilket är lite surt.
Har för mig det är modulen till speglarna som styr det där, tveksamt om det går att stänga av på dom som har automatiskt infällning.
Har för mig det är modulen till speglarna som styr det där, tveksamt om det går att stänga av på dom som har automatiskt infällning.
-
JohanD75
- Veteran
- Namn: Johan D
- Kör: BMW 520d m-sport xdrive -19
Har googlat en del på bla engelska forum och det verkar som att den automatiska infällningen inte går att stänga av utan större ingrepp.
Hade hoppats på ngt "fulknep" typ som på filmen nedan, tyvärr funkar det inte på S-Max...
https://www.youtube.com/watch?v=A7yotowCS8I
Hade hoppats på ngt "fulknep" typ som på filmen nedan, tyvärr funkar det inte på S-Max...
https://www.youtube.com/watch?v=A7yotowCS8I
-
Randy Savage
- Erfaren
- Namn: Andreas A
- Kör: Ford Mondeo MK4.5 PowerShift
-
getsome
- Legend
- Namn: Raffe Andersson
- Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin
Använd ELMconfig och ett fordmoddat elm327 interface...
Finns en parameter i Car config som heter Rear Wiev Mirrors (bit nr 85) , ändra den till Without retractable mirrors så bör det funka , har dock inte testat men jag vet att det funkar att stänga av dimljus på detta sättet och det är det enda sättet att stänga dom då dessa inte har någon säkring , glöm inte att skriva både till IPC & BCM
Finns en parameter i Car config som heter Rear Wiev Mirrors (bit nr 85) , ändra den till Without retractable mirrors så bör det funka , har dock inte testat men jag vet att det funkar att stänga av dimljus på detta sättet och det är det enda sättet att stänga dom då dessa inte har någon säkring , glöm inte att skriva både till IPC & BCM