Transit 2,4 bränslepumpen inget tryck startar ej
-
lindqvist
- Nybörjare
- Namn: Peter Lindqvist
- Kör: Ford
Transit 2,4 bränslepumpen inget tryck startar ej
Hej!
Har nu fått ett problem som kom när jag åtgärdade oljeläkaget hitta felet där men denna gång for jag så djupt att jag bytte även toppackning samt hade ur insprutningspumpen. Och efter det så får jag inte igång den.
Har kommit fram till att det inte kommer ström till pumpstöpseln kommer bara till ett ställe mitt på stöpseln borde komma i ändan enligt en info om det stämmer.
Har även satt en pumpbälg på bränslesidan trodde det var luft men icke.
den lovar lite på 1 cyl.
Har nu fått ett problem som kom när jag åtgärdade oljeläkaget hitta felet där men denna gång for jag så djupt att jag bytte även toppackning samt hade ur insprutningspumpen. Och efter det så får jag inte igång den.
Har kommit fram till att det inte kommer ström till pumpstöpseln kommer bara till ett ställe mitt på stöpseln borde komma i ändan enligt en info om det stämmer.
Har även satt en pumpbälg på bränslesidan trodde det var luft men icke.
den lovar lite på 1 cyl.
-
lindqvist
- Nybörjare
- Namn: Peter Lindqvist
- Kör: Ford
Jag måste specificera mina frågor lite transiten är 2003 årsmodell och jag tror det är PV30 pumpen heter den är nu elektroniskt styrd i alla fall alltså ingen gasvajer. Före demonteringen så gick den dåligt min son har den som rörmontörs bil och slapp just hem med den men när jag flytta den så gick den ju bra igen. Då var det två flugor i en smäll jag tänkte ta oljeläkaget som hade varit 20 liter på en månad samt dålig motorgång tog bort vacumpump och vattenpump toppackning samt trodde det var oring mellan ispr.pump och motor men där var en tunn vanlig packning som inte läckte. Ville hitta oljeläkaget till vilket pris som helst. Tog bort frontens kopa över kamkedjan veva kedjans märken på plats och märkte alla ställen med vit färgpenna men där lämmnar ju vevaxeln utan kedjemärk så man antar ju att en märkning där räcker. Men sedan vid toppbortagning såg jag att kolvarna är ganska lågt ner alltså inte i TDC har svänghjulet någon märkning tro. Har nu själv blivit så jag vet inte vad jag skall tro längre. Har också kollat säkringar till inspr.pump men tycker det saknas ström i pumpkontakt men att den skulle gå sönder bara för att kolla packning mellan motor och pump har jag svårt att tro.