S: Ford (Racing) Puma, mkt påkostad, 10700 mil

Annonsen börjas med ett "S:" eller "B:". Endast bilar i denna avdelning!
Marcus Jahnke
Nybörjare
Namn: Marcus Jahnke
Kör: Ford Puma (och A-Ford)

S: Ford (Racing) Puma, mkt påkostad, 10700 mil

Inlägg av Marcus Jahnke »

En unik Ford Puma. Förbättrad och mycket påkostad för att fungera både som Track Day-bil och busig vardagsbil. Extremt välbalanserad och rolig att köra.

Köpt av mig när den gått 10 000 mil (Car Fax finns) 2015. Därefter har jag gjort en genomgripande uppdatering:

Motorn försedd med kamaxlar från Ford Racing Puma, Ford Racing Puma ECU-mapp, öppet luftfilter med kallufttillförsel, rostfritt 4-2-1 Miltek grenrör, sport-kat, öppet sport avgassystem. Ny kamrem vid 10 000 mil. Bilen går tyst och fint när man kör lugnt men har ett härligt elakt ljud vid inspirerat gaspådrag, och lagom avgasknatter vid uppsläpp. Med ECU-mapp drar den drar den starkt hela vägen till 7000 varv. Uppskattningsvis har den drygt 145hk mot original 125hk. Ford Racing Puma har 155hk och den här bilen har i princip samma spec, utom Racing Pumans större plenum (finns att köpa plenum med samma volym som racing Pumans i England).

Bromsar är helrenoverade runt om, inkl slangar etc. Fram har den uppdaterats med renoverade ok från Ford Fiesta ST 150 avsevärt bättre bett än original Puma. Nya skivor. Mintex Road belägg. Racing bromsvätska.

Chassi helrenoverat med alla gummibussningar nya (Ford original), nya spindelleder etc. Mängder av skruvar, clips etc. utbytta till nya original. Bilen går tajt som en ny bil.

Mycket fin kaross med bara några små bättringar. Ser i princip ut som en ny bil. Ingen klassisk Puma-rost i hjulhus bak, unikt i sig. Bakram och reservhjulsbalja blästrade och pulverlackade. Kofångare fram och bak samt framskärmar omlackade pga lite repor och småbulor.

Mycket fin inredning. Nya skyddsmattor av textil. Original gummimattor finns också. Original stereo kompletterad med AUX-kabel till mobil.

Michelin Pilot Sport 3 däck som gått ca 500 mil.

Kul promotionjacka (Medium) med Ford Puma logga, från lanseringen i UK, samt lite annat promotionmaterial ingår också.

Har egentligen kostat alldeles för mycket för att sälja men nu lockar nya projekt. Har dock inget behov av snabba pengar etc. Fler bilder kan skickas vid seriöst intresse.

Finns i Göteborg

Min mobil 0732096992

Annons på Blocket: https://m.blocket.se/goteborg/Ford__Rac ... ?ca=11&w=3

Pris/utgångsbud: 29000
Plats/närmaste stad: Göteborg

Pris/utgångsbud: 29000
Plats/närmaste stad: Göteborg

Användarvisningsbild
Nemesis_se
Legend
Namn: Peter Olesen
Kör: Ford / Mazda - Aggressive Ecodriving
Medlemsnummer: 188

Inlägg av Nemesis_se »

Du jobbar inte på Volvo Lastvagnar?
Brukar stå en i garaget där och dom är ju inte så vanliga...
Över 60 och leker fortfarande med bilar...
Tack till: Wincent på Rydéns Bil [Bosch Car Service], Grönnäs

Track-day: Ford Focus 2.0 Ghia -05 Sedan (DB3)
Vinterbil: Ford Focus 2.0 Ghia -05 5D (DA3)
Frugans: Ford Focus 1.0T -14 5D (DYB)
Sommarbil: Mazda MX-5 Club Sport -17 (ND)

Marcus Jahnke
Nybörjare

Hej!

Kul, men det är inte min bil. Roligt om den också är väldigt fin. De få jag sett brukar vara ganska risiga.

//Marcus

Marcus Jahnke
Nybörjare

Såld/Marcus

Låst