Startproblem ST200 -00

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
peo
Nybörjare
Namn: peo
Kör: ford

Startproblem ST200 -00

Inlägg av peo »

Hej,

Första gången det här inträffade (har haft kärran 12-13 år av dens 18), och är tillfälligt "åtgärdat", men det skulle vara bra att veta om nån har nån idé om varför ... (värmeslag i över 30+ flera veckor i rad ?)

Skulle starta bilen för att fara iväg en kortare tur idag, vrider om till startmotorläge, och inte ett ljud. Full kapacitet på batteri (vilket visar sig senare också när bilen går starta flera gånger på rad).

Kom att tänka på att surret från bränslepumpen inte fanns där när jag vred till tändläget de gånger det inte hände nåt när jag provade starta.

Provade också med starthjälp(sbatteri) med samma resultat. Kopplade ur batteriet på bilen och lät den stå 10 minuter. Kopplade in igen och provade, och då fungerade (och lät) den som den ska.

Den här gången använde jag huvudnyckeln för att starta (nu sitter det väl ingen intelligens i nycklarna, utan det är bilens dator som ska hålla rätt på kodningen). Funkade sen med flera upprepade starter både med huvusnyckeln och den med fjärr..

Nån som har nån idé om vad problemet kan bero på ? Man vill ju inte bli stående på nåt mindre bra ställe bara för att den vägrar starta..

/PeO