Lacka om Sierra Sedan -93
- Mikke
- Legend
- Namn: Mikke
- Kör: Ford Sierra -92
Ford Focus RS -17 - Ort: Lysekil
- Medlemsnummer: 265
Lacka om Sierra Sedan -93
Hej,
Önskar att lackera om en välvårdad, minimalt med rost, Sierra från mörkgrön metallic till vit. Gärna inom 20-30 mil från Örebro.
Någon som har tips på en verkstad som kan göra detta inkl allt kringjobb.
Samt, någon har riktpris på vad det kan kosta?
Önskar att lackera om en välvårdad, minimalt med rost, Sierra från mörkgrön metallic till vit. Gärna inom 20-30 mil från Örebro.
Någon som har tips på en verkstad som kan göra detta inkl allt kringjobb.
Samt, någon har riktpris på vad det kan kosta?
MIKKE

- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Lacka om Sierra Sedan -93
nää behåll kulören mkt färnare med mörkgrön metallic än vit,, om den är så fin foliera den istället 
- Mikke
- Legend
- Namn: Mikke
- Kör: Ford Sierra -92
Ford Focus RS -17 - Ort: Lysekil
- Medlemsnummer: 265
Hehe. Anledningen är att dör 17 år sedan när jag fick körkort så köpte jag en vit Ford Sierra 2.0 -92 Sedan.
Nu 17 år senare så har jag hittat en lågmilare i bra skick som är mkt lik min förstabil, bara fel färg. Har tänkt att ha en original Sierra i toppskick att bevara. Lite söndagsåkarbil med barnen lixom
Nu 17 år senare så har jag hittat en lågmilare i bra skick som är mkt lik min förstabil, bara fel färg. Har tänkt att ha en original Sierra i toppskick att bevara. Lite söndagsåkarbil med barnen lixom
MIKKE

- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
hade endå folierat den 
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Instämmer med Jörgen...
Du får nog be om offerter men jag skulle gissa att en riktig hellack på bra firma handlar om kanske 35-80 000 nånstans, förmodligen lite till om det ska bli bra i alla dörröppningar osv. Vill man ha det som original måste man ju också ta ut motorn och elsystemet i motorrummet. Det tar massor av tid...och tid kostar om man lämnar bort det.
Gustaf
Du får nog be om offerter men jag skulle gissa att en riktig hellack på bra firma handlar om kanske 35-80 000 nånstans, förmodligen lite till om det ska bli bra i alla dörröppningar osv. Vill man ha det som original måste man ju också ta ut motorn och elsystemet i motorrummet. Det tar massor av tid...och tid kostar om man lämnar bort det.
Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost